سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خضوع، نشانه استجابت دعا است

سخنران حرم مطهر رضوي گفت: خضوع و دل شكستگي نشانه استجابت دعاست و هر قدر انسان دل شكسته‌تر باشد به اجابت و لطف خدا نزديك‌تر است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، فاطمه ملا شاهي، در سلسله جلسات سخنراني ويژه خواهران كه در رواق دارالحكمه حرم مطهر رضوي برگزار شد، به موضوع آداب ورود به حرم مطهر امام رضا(ع) پرداخت وعنوان كرد: هركسي كه به زيارت امام‌رضا(ع) مي‌آيد، اگر قلبش پر از كينه و نفرت باشد، ديگر جايي براي معرفت و غني‌شدن در قلب و روح او باقي نمي‌ماند.

وي اظهار داشت: وقتي به اين مكان مقدس مي‌آييد، تمام كينه‌ها را دور بريزيد و براي كساني كه از آن ها كدورتي داريد دعا كنيد و با بزرگ‌كردن روحتان، ظرفيت پذيرش موهبت‌هاي بي‌دريغ پروردگار را فراهم كنيد.

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: نيت و قصد قربت در زيارت، با طهارت بودن و غسل كردن، پوشيدن پاكيزه‌ترين جامه‌ها، احترام به خادمان حرم مطهر رضوي، حضور قلب و به ياد خدا بودن و توجه ويژه به ابعاد شخصيتي و افكار و انديشه‌هاي امام رضا(ع) و ذكر صلوات خاصه حضرت (ع)، از آداب ويژه ورود به حرم نوراني رضوي است.

وي همچنين، خواندن زيارت‌هاي وارده، از جمله زيارت جامعه كبيره، امين الله، و زيارت‌هاي اختصاصي حضرت، به جا آوردن نماز زيارت و خواندن قرآن و تلاش براي تضرع و توسل به ايشان، را از ديگر آداب زيارت پس از تشرف به داخل حرم مطهر رضوي ذكر كرد.

ملا شاهي بيان داشت: از ديدگاه برخي علما، همانگونه كه عالم محضر خداوند است، سراسر يك سرزمين نيز مي‌تواند جزو حريم حرم ائمه معصومين(ع) محسوب شود و اين بسته به معرفت و آگاهي افراد دارد.

وي عنوان كرد: پاکیزگی روحی و جسمی كه از آداب زیارت است روح انسان را جلا می‌دهد. ادب معنوی و ظاهری نیز در رفتن به زیارت بسیار موثر است.

وي به آثار پس از زيارت اشاره كرد و افزود: فکر در عمل به مراتب برتر از خود عمل است، بنابراین حفظ زیارت بسیار مهم است. حفظ زیارت با توبه واقعی محقق مي شود. ترک گناه و رعایت حقوق دیگران از جمله کارهایی است که زیارت را حفظ می‌کند و ما بايد از کارهایی که ما را از معنويت دور مي‌كند پرهیز کنیم تا زیارت در وجود ما نهادينه شود.

ياد آور مي شود: برنامه‌هاي سخنراني ويژه خواهران همه روزه در رواق دارالحكمه حرم مطهر رضوي بعد از نماز ظهر در حال برگزاري است./س


برچسب ها: سخنران ، حرم ، مطهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
التماس دعا با ذکر یک صلوات