سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

سرشماری 20 هزار قطعه پرندگان مهاجر در استان اردبیل

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: تاکنون 20 هزار قطعه پرندگان مهاجر در شمال استان اردبیل سرشماری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی حمیدی در نشست با محیط‌بانان شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: همه ساله تالاب‌ها و رودخانه‌های شهرستان مرزی پارس‌آباد به عنوان شمالی‌ترین نقطه این استان که از آب و هوای معتدل و گرمی برخوردار است میزبان هزاران پرنده کمیاب و مهاجری است که سکونت در این مناطق را با توجه به سرمای نیمکره شمالی و منطقه سیبری ترجیح دادند.

وی گفت: این پرندگان مهاجر در 60 تالاب، رودخانه و منابع آبی استان در مدت سه ماه فصل زمستان سکونت کرده و دوران آرامی را در این منطقه سپری می‌کنند تا به دور از هرگونه خطر شکار بتوانند زمستان خود را سپری کنند.

حمیدی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در شکار در این مناطق برای شکارچیان پیش‌بینی شده، سعی می‌شود اطراف این تالاب‌ها با حضور محیط‌بانان صیانت و نگهداری انجام شده و از تعرض به پرندگان جلوگیری شود.

وی افزود: کار سرشماری از پرندگان مهاجر که مانند سال‌های گذشته در شهرستان مرزی پارس‌آباد آغاز شده و هدف از این سرشماری کسب آگاهی در مورد جمعیت پرندگان مهاجر به ویژه پرندگان در معرض انقراض است.

حمیدی گونه غاز پیشانی سفید، قو و پلیکان را از گونه‌های کمیاب و در معرض آسیب بیان کرد و ادامه داد: حفاظت از این گونه‌ها در دستور کار محیط‌بانان منطقه است تا جلوی هرگونه شکار غیر ممنوع گرفته شود.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیلیادآور شد: پرندگان مهاجر که به این منطقه وارد شدند تلاششان بر این است تا در یک فضای مناسب زمستان‌گذرانی کرده و در آغاز فصل بهار به زادگاه‌های خود بازگردند.

حمیدی در ادامه ابراز داشت: محیط زیست استان در حمایت از این پرندگان برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خود را انجام داده و بیش از هر زمان دیگر سعی می‌کند تا فضای آرام و کم تنشی را برای این پرندگان مهاجر فراهم آورد/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، پرندگان ، مهاجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.