سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح طلبان خواهان کمک امریکا برای تقویت در فضای داخلی ایران هستند

یک روزنامه انگلیسی گزارش داد اصلاح طلبان در ایران خواهان کمک امریکا و غرب به قدرتمند تر شدن خود در فضای داخلی ایران هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از ایران هسته اییک روزنامه انگلیسی گزارش داد اصلاح طلبان در ایران خواهان کمک امریکا و غرب به قدرتمند تر شدن خود در فضای داخلی ایران هستند.

رولا خلف در گزارشی از لندن برای فایننشال تایمز که روز 2 دی منتشر شده، نوشت: «از زمان پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئن اصلاح طلبان پس از آن که در دوران 8 سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به حاشیه رانده شده بودند، دوباره به صحنه بازگشته اند».

خلف ادامه داد: «اکنون پیام آنها این است که برای تحکیم دستاوردهای خود به حمایت خارجی نیاز دارند. در 5 سال گذشته زندگی در تهران برای بسیاری از اصلاح طلبان مانند کابوس بوده است. برخی از سران جنبش سبز درحبس به سر می برند. دیگران هم بیرون از زندان درحال از دست دادن توان خود بوده اند».

نویسنده فایننشال تایمز سپس ا تاکید بر اینکه سرنوشت اصلاح طلبان به مذاکرات هسته ای گره خورده می نویسد: «اصلاح طلبان دریافته اند بقای آنها به تعامل جمهوری اسلامی با قدرت های غربی ارتباط نزدیک دارد. به عبارت دیگر بقای آنها به سرنوشت مذاکرات هسته ای و در بسیاری موارد به آمریکا بستگی دارد. پایان یافتن مناقشه هسته ای ایران به اصلاح طلبان این کشور قدرت خواهد داد و شکست مذاکرات آنها را به اسارت در زندانی دیگر محکوم خواهد کرد».

در پایان این مقاله آمده است: «اکنون به نظر می رسد که دولت آمریکا پیام اصلاح طلبان را دریافته است؛ پیام این است آنقدر در توافق هسته ای موقت امتیاز به ایران بدهید که روحانی بتواند ادعا کند توافق عادلانه ای است».
برچسب ها: اصلاحات ، امریکا ، تقویت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.