سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يکصد و سيزدهمين کنگره آمریکا به عنوان "کنگره هيچ کاره" مورد تمسخر قرار گرفت

مردم و رسانه هاي آمريکا با انتقاد از عمکلرد يکصد و سيزدهمين کنگره اين کشور از آن به عنوان بدترين و کم کارترين کنگره آمريکا ياد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي اداره برنامه هاي اطلاعات بين‌المللي وزارت امور خارجه آمريکا (ipp)، در واکنش به اين مطلب ادعا کرد براي کنگره آمريکا «تعطيلي» به هيچوجه به معني تعطيلات نيست.

استيون کافمن عضو هيئت تحريريه آي پي پي نوشت رسانه هاي خبري ايالات متحده به طور منظم براي آمريکايي ها که به طور متوسط 260 روز در سال کار مي کنند اين نکته را برجسته مي سازند که برنامه کاري نمايندگانشان در کنگره که حقوق هاي بالايي هم به آنها پرداخت مي شود طوري تنظيم شده که تنها 140 روز در سال کار دارند و بقيه مدت بنا به توصيف خبرنگاران، در«تعطيلي» يا تعطيلات مي سر مي برند.

براي نمايندگان کنگره که نگران تصوير خود در اذهان عمومي هستند، سال 2013 سال دشواري بود. يکصد و سيزدهمين کنگره که تنها 64 قانون را از تصويب گذراند به عنوان "کنگره هيچ کاره" مورد تمسخر قرار گرفت و اکنون از آن رسما به عنوان کم کار ترين کنگره تاريخ ايالات متحده نام برده مي شود. تعطيلي دولت ايالات متحده در ماه اکتبر هم اقدامي نبود که به بهبود محبوبيت آن کمک کند.

در نظرسنجي 26 دسامبر شبکه تلويزيون سي ان ان، 64 درصد از آمريکايي هايي که مورد سؤال قرار گرفتند گفتند که کنگره فعلي بدترين کنگره اي است که در مدت عمر خود به ياد دارند و تنها 28 درصد از پاسخ دهندگان با اين نظر مخالف بودند.

پايگاه اينترنتي آي پي پي در ادامه با اين ادعا که تصوير ارائه شده از نمايندگان کنگره در ذهن مردم به عنوان آدم هايي تنبل، تصوير درستي نيست، عملکرد آنها را اين گونه توجيه کرد که همه کارها در واشنگتن انجام نمي شود و دوره تعطيلي کنگره به سياستمداران امکان مي دهد تا با مردمي که آنها را به عنوان نمايندگان خود برگزيده اند به طور مستقيم وارد ارتباط و تعامل شوند.

در صحنه سياست آمريکا، راهبردي که غالبا به طور مؤثر به کار برده مي شود اين است که يک نماينده شاغل به عنوان يک «خودي واشنگتن» که بيشتر از افراد حوزه انتخابي خود به پيکار قدرت در واشگتن اهميت مي دهد، توصيف شود.

بسياري از نظرسنجي‌ها نشان مي دهد آمريکايي ها در مجموع نمره پاييني به اعضاي کنگره از بابت عملکردشان مي دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.