سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

یک میلیون و 200 اثر و میراث فرهنگی در کشور وجود دارد

معاون امور مجلس،حقوقی و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از وجود یک میلیون و 200 هزار میراث فرهنگی در کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،معاون امور مجلس،حقوقی و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از وجود یک میلیون و 200 هزار میراث فرهنگی در کشور خبر داد و افزود: از این تعداد تنها 32 هزار آن ثبت شده است.
اسدالله درویش امیری با تاکید بر اینکه این امر زیبنده تاریخ هشت هزار ساله ما نیست گفت : آثار تاریخی شناسنامه ما هستند و نباید به فراموشی سپرده شوند.
استاندار سمنان نیز ضمن حمایت همه جانبه از میراث فرهنگی، آن را هویت ملی مردم دانست و تاکید کرد: هیچکس تحت هیچ شرایطی نباید نسبت به میراث فرهنگی کوتاهی کند.
ˈمحمد وکیلیˈ افزود: توجه به میراث ملی باید تبدیل به یک باور ملی شود و همه حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی را وظیفه خود بدانند.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم سرمایه گذاری برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستانها تأکید کرد و افزود: متأسفانه درآمدزایی از توریسم بسیار اندک است و تعداد زیادی از اماکن تاریخی در استان سمنان وجود دارند که ثبت نشده اند و آنها که نیز به ثبت رسیده اندد باید بدرستی مورد بهره برداری قرار گیرند.
ˈغلامرضا کاتبˈ یکی از این اماکن را کاروانسرای شاه عباسی و قصر بهرام در شهرستان گرمسار بیان کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده اعتبار مورد نیاز برای ایجاد جاده دسترسی مصوب شده ولی تاکنون تنها چهار میلیارد ریال آن تخصیص یافته است و به رغم همکاری اداره کل راه و ترابری به علت کمبود بودجه طرح نیمه تمام مانده است. /س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.