سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترفندهای شبانه؛

تعویض زبان نوشتاری با میانبرها

همان‌طور که می‌دانید، چنانچه دو زبان (به‌عنوان مثال فارسی و انگلیسی) برای تایپ‌کردن در ویندوز تعریف کرده باشید، با استفاده از کلیدهای میانبر Alt + Shift می‌توانید براحتی میان این دو زبان حرکت کرده، با هر بار فشار این کلید‌ها، یکی از این زبان‌ها انتخاب می‌شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، یکی از عمده تفاوت‌های روش تایپیست‌های حرفه‌ای با روش تایپ‌کردن کاربران مبتدی، زمانی قابل مشاهده است که کاربری قصد دارد زبان نوشتاری خود را تغییر دهد. در این شرایط، تایپیست‌های حرفه‌ای براحتی با استفاده از کلیدهای میانبر موجود روی صفحه‌کلید، زبان نوشتاری را تغییر می‌دهند و کاربران مبتدی، ماوس را در دست گرفته و پس از پیدا‌کردن آیکون مربوط به تغییر زبان در کنار ساعت ویندوز، روی آن کلیک و زبان موردنظر خود را انتخاب می‌کنند!

شما برای تغییر زبان نوشتاری هنگام تایپ‌کردن از چه روشی استفاده می‌کنید؟ از ماوس کمک می‌گیرید یا با استفاده از کلیدهای میانبر Alt + Shift بین زبان‌های موجود حرکت کرده، زبان موردنظر را انتخاب می‌کنید؟

همان‌طور که می‌دانید، چنانچه دو زبان (به‌عنوان مثال فارسی و انگلیسی) برای تایپ‌کردن در ویندوز تعریف کرده باشید، با استفاده از کلیدهای میانبر Alt + Shift می‌توانید براحتی میان این دو زبان حرکت کرده، با هر بار فشار این کلید‌ها، یکی از این زبان‌ها انتخاب می‌شود، اما کاربران بسیاری نیز وجود دارند که علاوه بر این دوزبان از زبان‌های دیگری همچون فرانسوی و آلمانی نیز هنگام تایپ کمک می‌گیرند. آیا می‌دانید با اختصاص میانبرهای اختصاصی به هر زبان می‌توانید زبان مـــورد نظر را بدون نـــــیاز به فشردن دکمه‌های Alt+ Shift بارها فعال کنید؟ برای استفاده از این قابلیت ‌باید به این روش عمل کنید:

1‌ـ‌ پیش از هر چیز به کنترل پنل ویندوز بروید، چرا که دسترسی به این بخش در ویندوز 8 با سه روش امکان‌پذیر است:

روش اول: نشانگر ماوس را به پایین، سمت راست صفحه، حرکت داده تا نوار Charm نمایش داده شود، سپس با کلیک روی Settings، گزینهControl Panel را انتخاب کنید.

روش دوم: در پایین، سمت چپ صفحه، کلیک راست ماوس را فشار داده، از منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ Control Panel را انتخاب کنید.

روش سوم: یک پنجره اکسپلورر را باز کرده، از ریبون بالای آن در تب Computer، روی آیکون Open Control Panel کلیک کنید.

2‌ـ‌ پس از ورود به کنترل پانل، Language را انتخاب کنید.

3‌ـ‌ پس از ورود به بخش تنظیمات زبان، از ستون سمت چپ، انتخاب شما گزینه‌ Advanced settings باشد.

4‌ـ‌ گزینه Change language bar hot keys را پیدا و روی آن کلیک کنید.

5‌ـ‌ در این مرحله فهرستی از زبان‌های قابل انتخاب در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای اختصاص میانبر به هریک از زبان‌های موردنظر ‌باید پس از انتخاب زبان، روی Change Key Sequence کلیک کنید و میانبری را از روی صفحه‌کلید به آن اختصاص دهید.

توجه: کلیدهای میانبر محدود به کلیدهای Ctrl + Shift یا Left Alt + Shift به همراه یک کلید دیگر است که کلید سوم نیز محدود به اعداد از 0 تا 9 و علامت ~ است.

به شما توصیه می‌کنیم برای به‌خاطر سپردن آسان کلیدهای میانبر در این مرحله، به ترتیب از ترکیب کلیدهای Ctrl + Shift + 1 کمک بگیرید. به‌عنوان مثال برای زبان فارسی از عدد 1، زبان انگلیسی عدد 2 و زبان فرانسوی عدد 3 را انتخاب کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
سعید
۲۲:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
الکی هست
زهرا
۱۶:۱۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
اصلا نشد
همه ی حافظه رو خالی کرد
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۴ تير ۱۳۹۸
خیلی مفید بود
حمیده
۱۵:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۷
با سلام
بسیار ممنون از راهنمایی بسیار کامل وجامع شما
موفق ومؤید باشید