سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوریه، "سنیوره" را به حمایت از ترورسیم متهم کرد

وزیر اطلاع رسانی سوریه اتهام علیه کشورش در باره انفجار بیروت را رد کرد و این اتهامات را نشانه تلاش برای سرپوش گذاشتن به نقش "فواد سنیوره" نخست وزیر سابق لبنان در حمایت مالی از تروریسم در لبنان و منطقه دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه العالم؛  " عمران الزعبی " با تاکید بر این که برخی شخصیت های لبنانی متهم کردن رقبای خود به محض وقوع هرگونه اتفاقی در لبنان را راهبرد خود قرار داده اند، خاطر نشان کرد: این راهبرد کینه توزانه و نشان دهنده دست داشتن آنان در حمایت از تروریسم است.
 
وی گفت: این گونه اتهامات بی پایه و اساس، تنها از کینه های سیاسی نشات می گیرد که نشان دهنده ارتباط افرادی مانند "فواد سنیوره" و دیگران با دشمنان ملت و دشمنان میانه روی و اعتدال است.
 
در حمله تروريستي كه صبح امروز خودروي "محمد شطح" وزير پيشين دارايي لبنان را در بیروت هدف قرار داد، وي به همراه چند نفر از همراهانش كشته و ده ها نفر ديگر نیز زخمي شدند.
 
پس از این انفجار فواد سنیوره از اعضای جریان 14 مارس لبنان بدون ارایه هیچگونه سند و مدرکی غیر مستقیم ادعا کرد که دولت سوریه در این انفجار دست دارد.
 
وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: این تلاش های عقیم و ناکام، به منظور دفاع اتهامات ثابت و ریشه داری است که حاکی از نقش داشتن سنیوره (نخست وزیر پیشین لبنان) در پشتیبانی و حمایت مالی از تروریسم در لبنان و منطقه است؛ سنیوره از سازمان موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام "داعش"، گروهک تروریستی النصره و جبهه باصطلاح اسلامی در سوریه حمایت می کند و مخفی گاه هایی امن برای سرکردگان این گروه های تروریستی تامین کرده و زیر نظر "سعدالدین حریری" برای آنان اتاق عملیات تشکیل می دهد.
 
"الزعبی" خاطر نشان کرد: متهم کردن زودهنگام دیگران به این شیوه، عاجزانه و احمقانه نشان از این دارد که گروه هایی در لبنان، ابتکار عمل را در این مجال ها به دست گرفته و در تمام منطقه به ارتکاب اعمال تروریستی همت گماشته اند.
 
وزیر اطلاع رسانی سوریه در ادامه گفت: برای ملت لبنان امنیت و آرامش و صلح آرزومندیم و از مردم شریف این کشور می خواهیم در برابر تروریسم بایستند هرچند برخی از جناح های لبنانی، به تامین کننده منافع و منایع تروریسم تبدیل شده اند.
 
وی با اشاره به این که تروریسم دشمن همه منطقه و همه ملت های جهان است، بر ضرورت مبارزه جدی با آن و خشکاندن ریشه های آن به دور از بهره گیری از شیوه مسخره و بیهودۀ متهم کردن دیگران تاکید کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.