سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ماه نوامبر؛

نرخ "تورم" در ژاپن به بالاترين ميزان در پنج سال گذشته رسيد

نرخ تورم در ماه نوامبر در ژاپن به 1.2 درصد رسید که بالاترین سطح در پنج سال گذشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، نرخ تورم در ماه نوامبر در ژاپن به 1.2 درصد رسید که بار دیگر بالاترین سطح در پنج سال گذشته است و نشانه‌ای دلگرم‌کننده برای بانک مرکزی ژاپن به شمار می‌رود که می‌خواهد به تورم منفی در این کشور پایان دهد.

تحلیل‌گران افزایش شاخص بهای مصرف‌کننده را در ماه نوامبر برای ژاپن پیش‌بینی کرده بودند. این شاخص که تغییر در آن نرخ تورم را تعیین می‌کند، شامل قیمت محصولات نفتی می‌شود.

آمار وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن نشان می‌دهد رشد تورم در ماه گذشته میلادی بالاترین حد از اکتبر سال 2008 است که نرخ تورم در آن به 1.9 درصد رسیده بود.

با این حال، تحلیل‌گران تردیدهایی را در مورد توان بانک مرکزی ژاپن برای رسیدن به هدف بلندپروازانه تورم دو درصدی که ماه آوریل تعیین شد، مطرح کردند.

"یاسوئو یاماموتو"، اقتصاددان مؤسسه تحقیقاتی "میزونو" توکیو اعلام کرد: نشانه‌هایی وجود دارد از اینکه افزایش بهای مصرف‌کننده ناشی از کاهش ارزش "ین" است، بنابراین همواره تورم ناشی از بالا رفتن قیمت‌ها نیست.

اگر قیمت فرآورده‌های نفتی را در نظر نگیریم، شاخص بهای مصرف‌کننده در ژاپن در ماه نوامبر برای دومین ماه پیاپی 0.6 درصد رشد داشت که بیشترین رشد از اوت سال 1998 است که رشد نرخ تورم در آن0.7 درصد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ژاپن ، افزایش ، تورم ، ارزش ، ین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.