سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک نماينده حزب حاکم ترکيه استعفا داد

نماینده حزب حاکم عدالت و توسعه در مجلس ترکیه از این حزب استعفا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، بدنبال تحولات اخیر در صحنه سیاسی ترکیه که با تنش میان دولت رجب طیب اردوغان و طریقت پر نفود نور به رهبری فتح الله گولن آغاز شد و با افشاء فسادهای مالی در دستگاه های دولتی و غیردولتی ادامه پیدا کرد ، اردال کالکان نماینده مردم استان ازمیر با انتقاد از مواضع حزب حاکم در پرونده فساد مالی ، از این حزب استعفا کرد.

پیش از این ، حاکان شوکور فوتبالیست نامی سابق ترکیه هم از حزب حاکم عدالت و توسعه استعفا کرده بود.

امروز هم شایعه شده است که ارطغرل گونای وزیر فرهنگ سابق و نماینده مردم ازمیر به همراه هالوک اوزدالگا نماینده مردم آنکارا از حزب حاکم عدالت و توسعه استعفا کند.

ارطغرل گونای در پیامی که دیشب در شبکه اجتماعی خود منتشر کرد با اشاره به اینکه امروز جمعه یک کنفرانس مطبوعاتی ترتیب خواهد داد گفت : ما به خاطر مبارزه با فساد ترد شده ایم ، من هم در جایی که مرا نمی خواهند نخواهم ماند.

وی در ادامه می نویسد برای فعالیت سیاسی سالم ، احتیاجی به مقام و موقعیت نیست، وجدان پاک و ایمان قوی کافی خواهد بود.

کارشناسان سیاسی ترکیه معتقدند بحرانی که هم اکنون گریبانگیر ترکیه شده است ابعاد گسترده تری پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است خسارات جبران ناپدیری به دولت و کشور وارد آورد.

بازارهای ترکیه دچار بحران شده و ارزش برابری لیر ترکیه در برابر ارزهای دیگر درحال افت است تا جاییکه دخالت بانک مرکزی و تزریق مقادیر زیادی دلار به بازارهای ارز هم نتوانسته است از این افت ارزش جلوگیری کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.