سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسین سناپور:

«در شوره زار» نمایشی اجتماعی با رگه‌های ابزورد است

«حسین سناپور»، نویسنده برجسته ایرانی،به تماشای نمایش «در شوره زار» به کارگردانی و نویسندگی «حسین کیانی» نشست.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نمایش«در شوره زار»، حسین سناپور، نویسنده برجسته، دیدگاه خود را نسبت به این اثر نمایشی این گونه بیان کرد: به نظر من، این مسئله که در نمایش «در شوره زار» یکی از واقعیت های اجتماعی بهانه ای استبرای داستان پردازی،چنین اثری را شایسته تقدیر می‌کند.

وی در ادامه گفت: خصیصه به روز بودن در هنر، اهمیت زیادی دارد و به وجود چنین خصیصه‌ای در اثر هنری اعتقاد دارم. مسئله قابل اهمیت این است که هنرمندی مانند حسین کیانی در مقام نویسنده و کارگردان این نمایش، چنین هوشمندی‌ای به خرج داد و واقعیتی را که مدت زیادی هم از وقوع آن نمی‌گذرد، محور نمایشنامه اش قرار داده است، چرا که تبدیل کردن واقعیتی تازه اتفاق افتاده، به قالبی از هنر، می تواند آن را برای مخاطبانش بهتر قابل درک کند.

سناپور تصریح کرد: نکته جالب توجه دیگری که می‌توان درباره «نمایش در شوره زار» مطرح کرد، نوع به کارگیری واقعیت در آن است، چراکه تصور من در جایگاه تماشاگر، پیش از مواجهه با اثر این بود که شاید با مضمونی صرفا اجتماعی رو به رو باشم و وجه غالب اثر را نیز دارا بودن همین ویژگی ببینم، در حالی که این پیش بینی درست نبود و من پس از تماشای نمایش احساس کردم تلفیق جالبی میان رویکرد اجتماعی و هنری اثر اتفاق افتاده و رگه هایی از ابزورد نیز در این نمایش وجود دارد.

لازم به ذکر است، نمایش«در شوره زار» به کارگردانی «حسین کیانی» کاری از گروه تئاتر «چریکه» است که داستان گروهی از افراد را روایت می کند که در منطقه ای بدون امکانات رها شده‌ و به دنبال چاره اندیشی برای رهایی هستند... «مجید صالحی»، «رویا میرعلمی»، «علی سلیمانی»، «سینا رازانی»، «فهیمه امن زاده»، «احمد ساعتچیان»، «وحید رهبانی» و «فریده سپاه منصور» در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. 

گفتنی است،‌این نمایشهر شب ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای رزرو بلیت می‌توانند با شماره ۰۹۳۵۳۳۸۵۶۵۷ تماس گرفته یا از طریق سایت هایwww.tamashakhaneh.ir/ticket  و tiwall.com.www اقدام به خرید بلیت این اثر نمایشی نمایند. همچنین بلیت این نمایش برای دانشجویان تمامی رشته ها و هنرجویان آموزشگاه آزاد هنری با تخفیف 25 درصدی ارائه می‌شود. 

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.