سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبه درباره حضور خود در معبد جنجالي توکيو توضیح داد

نخست وزیر ژاپن درباره حضورش در معبد جنجالي توکيو توضيح داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز گذشته به صورت غیرمنتظره ای از معبد جنجالی یاساکومی در توکیو( پایتخت) دیدن کرد. آبه روز گذشته پیامی ویدئویی منتشر کرد تا در این خصوص توضیحاتی بدهد. وی واکنش ها به این اقدامش را نشانه ای دال بر سوء تفاهم توصیف کرد و گفت درست نیست حضور وی در این معبد به عنوان تلاشی از جانب وی برای ارج نهادن به جنایتکاران جنگی تلقی شود.

شینزو آبه در این پیام ویدئویی گفت: اینکه رهبران جهان به کشته های جنگی در کشورشان ادای احترام کنند کاری کاملا طبیعی است. من به هیچ وجه قصد نداشتم با دیدار از معبد یاسوکومی احساسات مردم چین و کره جنوبی را جریحه دار کنم. مقامات آمریکا نیز در درک ابعاد مختلف این مسئله دچار سوء تفاهم شده اند. ما می خواهیم این سوء تفاهم ها را برطرف کنیم.

آبه اولین نخست وزیر ژاپن از سال 2006 تاکنون است که از این معبد دیدن می کند. مشاوران آبه گفته بودند او در دوران مسئولیتش از این معبد دیدن نمی کند زیرا او خواستار بهبود مناسبات با چین و کره جنوبی است اما شاهد آن هستیم که در نخستین سالروز دوره جدید نخست وزیری شینزو آبه به دیدن چنین معبدی رفته است. این معبد برای گرامیداشت یاد دو و نیم میلیون کشته جنگی ژاپن از جمله شماری از نظامیان این کشور است که به اتهام ارتکاب جنایتهای جنگی محاکمه و مجرم شناخته شده اند. دیدار سیاستمداران ژاپنی از این معبد همواره عامل تنش و اصطکاک در روابط ژاپن با چین و کره جنوبی بوده است.

گفتنی است، چین و کره جنوبی به اقدام دیروز شینزو آبه به شدت واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبه ، معبد ، توکیو ، ژاپن ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.