سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایالات متحده آمریکا،بغداد را مجهز به موشک و هواپیمای بدون سرنشین می کند

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات دولت آمریکا گزارش داد، ایلات متحده با هدف حمایت از عراق در مقابل گروههای شورشی وابسته به القاعده این کشور را مجهز به موشک و هواپیمای بدون سرنشین خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ یک مقام دیپلمات آمریکایی گفت:ایالات متحده آمریکا به عراق تعدای موشک تحویل داده است و آماده می شود تا هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین را با هدف کمک به بغداد برای کنترل اقدامات خشونت امیز خونبار تحویل این کشور دهد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تایید خبرهای منتشر شده در روزنامه "نیویورک تایمز" در این باره گفت:هدف از این اقدام آمریکا مقابله با اقدامات شورشیان وابسته به القاعده در عراق است.

جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه ۲۶ دسامبر گزارش‌ها درباره ارسال موشک Hellfire به عراق را تایید کرد و همچنین گفت که پهپادهای آمریکایی ScanEagle نیز به‌زودی به عراق می‌رسد.
 
ساکی با اشاره به معاهده سال ۲۰۰۸ بین دو کشور، گفت که آمریکا به حمایت از "مبارزه عراق با تروریسم" متعهد است.
 
به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، القاعده "دشمن مشترک آمریکا و عراق" و "خطر بزرگی برای کل منطقه" است.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات بلند پایه در دولت آمریکا نوشت،هفته گذشته 75 فروند موشک "هلوایر" تحویل عراق داده شده است و هدف این موشک ها اردوگاههای شورشیان به ویژه گروههای وابسته به "دولت اسلامی عراق و شام"(داعش) در صحرای الانبار واقع در غرب این کشور خواهد بود.

وزارت امور خارجه آمریکا حمله های اخیر داعش را محکوم و وعده داد که بغداد را در زمینه مبارزه با گروههای شورشی حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه بدون اشاره به زمان تحویل هواپیماهای بدون سرنشین به عراق تاکید کرد،این امر بزودی انجام خواهد شد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.