سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تظاهرات در مناطق مختلف بحرين

معترضان در مناطق مختلف بحرين بر ادامه اعتراض هاي انقلابي و مسالمت آميز در مناطق مختلف تاکيد و اعلام کردند سرکوبگري هاي رژيم مانع از حرکت آن در مسير انقلاب نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ تظاهرات گسترده اي در مناطق مختلف بحرين در محکوميت سخنان خليفه بن سلمان آل خليفه، نخست وزير رژيم آل خليفه برگزار شد.  نخست وزير رژيم آل خليفه اعتراض هاي مردمي را تحرکات تروريستي توصيف کرده بود. تظاهرکنندگان تهديدهاي وي را گواه و دليل شکست رژيم حاکم و دروغ بودن ادعاهاي آن درباره دعوت به گفتگو توصيف کردند. از سوي ديگر، نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه با حمله به تظاهرکنندگان شماري از آنها و مسئولان مراکز ديني را بازداشت کردند.

فادي السيد گزارشگر اين شبکه با تهيه گزارشي در اين خصوص اعلام کرد: تهديدهاي خليفه بن سلمان آل خليفه نخست وزير بحرين عليه مردم و تحرکات آنها- که اعتراض هاي مردمي را تروريستي دانست توصيف کرد- در برابر پافشاري مردم در مناطق مختلف براي برگزاري تظاهرات و ادامه دادن به رويکرد انقلابي نتيجه اي نداشت. گزارشگر اين شبکه افزود: معترضان با تاکيد بر رويکرد و خط مشي انقلابي اعلام کردند تهديدهاي نخست وزير نشان دهنده شکست حاکميت در برابر ايستادگي مردم در خواسته هايشان و دروغ بودن درخواست رژيم براي گفتگوست.

گزارشگر العالم افزود: در منطقه الدراز معترضان با برگزاري تظاهراتي جنايت هاي رژيم حاکميت عليه شهروندان را محکوم کردند و خواستار خروج نيروهاي اشغالگر سعودي از کشورشان شدند. همچنين، در منطقه «البلاد القديم» معترضان به منظور اعلام هبستگي خود با بازداشت شدگان تظاهرات و بر آمادگي خود براي شرکت در نافرماني مدني که ائتلاف جوانان چهارده فوريه در سالگرد انقلاب اعلام کرد تاکيد کردند.

در منطقه «الديه» معترضان با در دست داشتن شمع ياد و خاطره صد و چهل شهداي انقلاب را که به دست نيروهاي رژيم حاکم شهيد شدند گرامي داشتند و خواستار محاکمه بين المللي قاتلان شهدا شدند. نيروهاي رژيم با استفاده از گلوله هاي حاوي گازهاي سمي به طرف تظاهرکنندگان تيراندازي کردند و با آنها درگير شدند. برخي از نيروهاي امنيتي نيز با استفاده از گلوله هاي جنگي درصدد قتل تظاهرکنندگان بودند. خودروهاي گشت نيروهاي امنيتي رژيم نيز با خشونت تمام براي زيرگرفتن تظاهرکنندگان و شهروندان تلاش کرد.

در همين حال، جمعيت وفاق ملي- اسلامي بحرين اعلام کرد رژيم حاکم شماري از مسئولان نهادهاي ديني و مراکز برپايي عزاداري را بازداشت و بدون اعلام علت بازداشت، آنها را به دادستاني سپرده است. اين جمعيت بازداشت آنها را ظالمانه و غيرقانوني دانست و تاکيد کرد اين اقدام در چارچوب اقدامات سازمان يافته و هدف قرار دادن مراکز ديني صورت مي گيرد و خواستار آزادي فوري آنها و متوقف کردن حمله به مراکز ديني شد.

مرکز ديده بان حقوق بشر بحرين نيز بازداشت چهره هاي ديني را محکوم و اعلام کرد اين اقدام هدف قرار دادن آزادي هاي ديني به شمار مي رود. ميثم السلمان، مدير بخش آزادي هاي ديني در مرکز ديده بان حقوق بشر بحرين از جامعه بين الملل خواست فشارها بر حکومت منامه را افزايش دهند تا به حملات به مساجد و مراکز ديني پايان دهند و بازداشت شدگان را آزاد کند.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.