سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاآرتص:

حماس در حال ساخت راکت‌هایی است که بُرد آنها به تل‌آویو می‌رسد

حماس با افرایش قدرت موشکی، خود را براي جنگ بعدي با اسرائيل آماده مي‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهيونيستي هاآرتص در پايگاه اينترنتي خود و در تحليلي به قلم «عاموس هارل» افزود: حماس از زمان خود به طور هوشمندانه بهره مي‌گيرد تا راکت‌هايي بسازد که بتواند تل آويو را هدف قرار دهد. 

به اعتقاد نويسنده روز چهارشنبه به نظر مي رسيد که دور اخير درگيري ها بين اسرائيل و نوار غزه در حال پايان يافتن است. نه حماس و نه اسرائيل هيچکدام اين بار خواهان ادامه درگيري ها نيستند تا جايي که درخواست مصر از دو طرف کافي بود تا درصدد برآيند به دشمني هايشان پايان دهند. 

این روزنامه صهیونیستی مدعی است: خودداري حماس روز سه شنبه در پي يک سري حملات اسرائيل که در اقدامي تلافي جويانه به علت کشتن يک اسرائيلي انجام شد، کاملا مشهود بود. در اين حملات يک دختربچه سه ساله فلسطيني کشته شد.

اما در ادامه این روزنامه اذعان کرد اما اوضاع در آينده تغيير خواهد کرد و در بلند مدت اسرائيل با مشکلات بيشتري مواجه خواهد شد. 

از زمان جنگ پیشین غزه، حماس خود شروع به ساخت راکت کرد و اکنون تلاش مي کند برد آن‌ها را از 80 کيلومتر افزايش دهد. 

در نتيجه اسرائيل بايد درنظر داشته باشد که درصورت بروز درگيري با غزه، حماس توان بيشتري براي هدف قرار دادن منطقه شهري تل آويو خواهد داشت. 

به اعتقاد نويسنده، حماس اکنون از فرصت هايش استفاده مي‌کند تا قدرت موشکی خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هاآرتص ، ایران ، فجر ، حماس ، موشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
میثم
۰۰:۳۵ ۰۶ دی ۱۳۹۲
افرین بر مردم مقاوم حماس وصدافرین برقدرت و توان الهی شان که با دشمن واقعی مسلمانان میجنگند وزنده باد مردم غزه افرین بر شما.