سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ضربه واردات به توان تولید خشکبار در کشور

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: واردات بی‌مورد هم محصول داخلی و هم توان تولید از بین می‌رود.

سعداله اسکندری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ضمن اشاره به ارتباط مستقیم اشتغال زایی و صنعت خشکبار افزود: صنعت خشکبار ایران ظرفیت بالایی برای اشتغال‌زایی دارد و در عین حال با توجه به این صنعت شاهد رونق بخش اقتصادی و افزایش امنیت غذایی در کشور خواهیم بود.

وی افزود: تمام دنیا مشتری خشکبار ایران هستند کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس مشتری اکثر محصولات و کشورهای اروپایی اقلام خاص و پسته را بیشتر خریداری می‌کنند اما عمده صادرات ما به چین است.

اسکندری تاکید کرد: خشکبار کشور به چین و ترکیه صادر و آنجا بسته‌بندی و فراوری شده و به کشورهای دیگر با قیمتی مضاعف به فروش می‌رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: با ایجاد واحدهای تولیدی و بسته‌بندی و فرآوری و نیز اعمال سیاست‌های صحیح برای فروش به کشورهای دیگر شاهد اشتغال‌زایی و ارزآوری مناسبی خواهیم بود.

وی با ابراز تاسف از اینکه کشاورزان فقط به امر تولید پرداخته و به منظور حفظ حقوق خود تشکلی را تشکیل نداده‏اند، ادامه داد: این بخش 22 درصد از اشتغال مولد را بر عهده دارد.

اسکندری خاطرنشان کرد: این صنعت با مشکلاتی نظیر فقدان صنایع تکمیلی متناسب با تکنولوژی روز و عدم بسته‏بندی مناسب مواجه است./س

 

برچسب ها: تولید ، خشکبار ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.