سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

عرضه بیش از 25 هزار تن سیب از باغات مرند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: بیش از ۲۵ هزار تن سیب استحصالی از باغات مرند، به صورت تازه خوری به بازارهای مصرف عرضه می شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: ظرفیت سردخانه های بخش تولیدات کشاورزی استان ۱۹ هزار تن است و بر این اساس نیاز به سرمایه گذاری برای افزایش ظرفیت به ۵۰ هزار تن به صورت بالقوه در بخش کشاورزی منطقه موجود است.

وی گفت: مابقی باید در راستای حمایت از تولیدکنندگان وجلوگیری از ورود واسطه ها ودلالان به چرخه تولید تا مصرف، بصورت مطلوب ذخیره ونگهداری شود و در تحقق آن، سه واحدسردخانه ای مصوب، درصورت تامین اعتبار ایجاد تا علاوه برایجاد اشتغال مولد، در افزایش درآمد تولیدکنندگان و ارتقا سطح اقتصاد کشاورزی منطقه تاثیر مهمی را از خود بجای گذارد.

وی ادامه داد: هم اکنون، فاز اول سردخانه ۵ هزار تنی انواع کنسانتره و میوه در وسعت ۱۲ هزار و زیربنای ۵ هزارو۴۰۰ متر مربعی با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات تسهیلات بنگاه های زودبازده و توسعه بخش کشاورزی درکنار آورده شخصی سرمایه گذار که در منطقه زنوز به فعالیت مشغول است ولی این مدیریت تلاش دارد با فراهم سازی فعالیت سه واحد سرخانه ای دیگر محصولات کشاورزی، راه را برای استفاده بهینه ومدیریت یافته از منابع موجود و صیانت از سرمایه های ملی بخش کشاورزی در سال حماسه اقتصادی فراهم آورد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند ادامه داد: کمبود منابع آب موجود در سطح شهرستان، توسعه بخش کشاورزی در حوزه‌های زراعی وباغی را با محدودیت مواجه ساخته است.

وی افزود:انتقال آب رودخانه ارس به دشت یکانات این شهرستان، خواهد توانست با توسعه مدیریت بخش کشاورزی و هدایت وحمایت بهره برداران تحولی اساسی در توسعه بخش کشاورزی بدنبال آورد و توجه به توسعه سردخانه های شهرستان در راستای ایجاد و فراهم آوری زیرساخت های لازم در تحول اقتصاد کشاورزی منطقه و تحقق توسعه پایدار این بخش مهم وحیاتی بشمار می آید.

رحیم زاده همچنین با تاکید به اهمیت پوشش بیمه ای محصولات زراعی و باغی جهت کاهش تاثیر خسارات وارده به بهره برداران بعنوان چتری حمایتی و مهم، افزود: با توجه به سابقه منطقه در رخداد حوادث ناخواسته طبیعی، بهره برداران مرندی باید بیمه محصولات را تا فرصت باقیمانده در اولویت اصلی پروسه تولید خود قراردهند تا در مواقع بروز حوادث طبیعی، بخشی از خسارات وارده تامین و درروند تولید آنان را دچار مشکلات اعتباری نکند/س

برچسب ها: سیب ، باغات ، مرند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.