سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

آرامش خاطر مردم، نتیجه زحمات نیروهای گمنام یگان حفاظت فرودگاه ها

یگان حفاظت هواپیمایی استان چهارمحال و بختیاری، با صدور پیامی، " پنجم دی ماه؛ سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه ها " را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

در پیام یگان حفاظت هواپیمایی استان چهارمحال و بختیاری آمده است: اگر کمی به گذشته برگردیم متوجه نقش سپاه پاسداران در حفاظت از فرودگاه ها و هواپیماها خواهیم شد و اینکه وقتی دشمن در میدان نبرد با جمهوری اسلامی ایران  دچار مشکلات بود، به ضربه زدن حیثیتی به کشور روی آورد. آن زمان برای ما این مسئله خیلی نگران کننده بود که اگر هواپیمایی  ربوده شود، علاوه بر مشکلاتی که برای مردم به وجود می آورد، برای کشور هم صدمات اجتماعی و سیاسی در پی خواهد داشت.

راه های مختلفی برای مقابله با این تهدیدات اندیشیده شد و در نهایت حضرت امام خمینی (ره) تصمیم گرفتند این وظیفه خطیر را در پنجم دیماه سال 1363 به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار کنند.

در ادامه این اطلاعیه به تاریخچه تشکیل سپاه حفاظت اشاره شده و تصریح کرده: در سال 63 قبل از تشکیل سپاه حفاظت، 5 مورد هواپیما ربایی صورت گرفت و بعد از استقرار سپاه در فرودگاه ها کمتر از یک ماه منافقین اولین اقدام را انجام دادند که موفق نشدند.

این اطلاعیه می افزاید: یگان حفاظت هواپیمایی کشور، از سال 63 تاکنون 130مورد اقدام به هواپیماربایی بوده که 20 مورد به درگیری منجر شده و مابقی با هوشیاری عوامل زمینی سپاه حفاظت هواپیمایی بیش از صد مورد از اقدامات خرابکارانه در فرودگاه ها شناسایی و خنثی گردیده است.

در اطلاعیه یگان حفاظت هواپیمایی استان با تأکید بر رضایت حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری  از عملکرد این یگان، آمده است: سپاه با توجه به تجارب مختلف از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، ورزیدگی و آمادگی کامل را برای برخورد با هرگونه دسیسه‏ای از جانب دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

در بخش پایان این اطلاعیه، یاد و خاطره حدود 360 شهید حفاظت سپاه که 60 شهید در حوزه حفاظت هواپیمایی و 300 شهید هم در حوزه سپاه انصارالمهدی بوده‌اند، گرامی داشته شده و آرامش خاطر مردم در سفرهای هوایی را هدف و نتیجه زحمات نیروهای یگان حفاظت سپاه عنوان کرده است./س

برچسب ها: حفاظت ، سپاه ، فرودگاه ، آرامش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.