سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک /

حضور میلیونی در اربعین حسینی مانوری تأثیرگذار در سطح جهانی بود

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در درس اخلاق مدیران گفت: اربعین امسال فصل دیگری از فصول اسلام، اهل بیت(ع)، کربلا و عاشورا را نشان داد.

وی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود : امسال حضور میلیونی همه ارادتمندان و دلشیفتگان در اربعین و در آستان مقدس اباعبدالله الحسین(ع) مانور بسیار تأثیرگذار در سطح جهانی بود و نمادی از عشق، ایثار، محبت و لایت را به نمایش گذاشت که هزارها درس در دل خود نهفته دارد.

آیت‌الله نجف‌آبادی با بیان اینکه وقتی انسان حواشی این حضور را نظاره‌گر می‌شود در برابر عظمت مردمی که این محبت و عشق و ولایت‌مداری مات و مبهوت می‌شود، ادامه داد: مسلمانان پس از 1400 سال با این همه شور، احساس و ایمان بدون کوچک‌ترین انتظاری از مزد و ثواب و به عشق امام چنین مانور عظیمی را رقم زدند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید افتخار کنند که مکتبی با چنین پیشوایان، تأثیرگذاران و پایه‌گذارانی دارند که دل‌ها را دلباخته خود می‌کنند، افزود: با وجود تمام این ویژگی‌های ارزشمند باید مراقب لایه‌های انحرافی قابل ورود به مسئله نیز بود؛ چراکه عده‌ای منفعت‌طلب و موقعیت‌طلب به‌دنبال به انحراف کشاندن عزاداری‌ها هستند.

آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه قمه‌زنی، طبل، علم‌گردانی و ... جزء فرهنگ عاشورایی نیست و مهم این است که مردم با شعار عاشورا و شعارهای عاشورایی مأنوس شوند، ابراز کرد: در حماسه حسینی ده‌ها شعار زندگی‌ساز و انسان‌ساز نهفته است.

وی با بیان اینکه پیروی از شعائر ناب حسینی عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: اگر انسان در مقابل دولت‌های استکباری و ظالم لسانی و عملی قیام و مبارزه نکند، مطابق با فرهنگ حسینی عمل نکرده و حمایت از این دولت‌ها با مکتب عاشورایی سازگاری ندارد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امروز احیای شعائر عاشورایی برای همگان یک وظیفه و تکلیف است، یادآور شد: آنچه که باید در هئیات مذهبی، عزادارای‌ها و تعزیه‌خوانی‌ها مورد توجه قرار گیرد، توجه به جریان‌های انقلاب اسلامی، شهادت، مقاومت، پایداری در راه دین و خدا، پشت‌ نکردن به امام و رهبری و پشت‌کردن به دشمنان اسلام و قرآن است.

وی افزود: حرکت در جبهه امام حسین(ع) حرکت در مسیر آزادی، حقیقت، عدالت، آزادگی، امر به معروف و نهی از منکر، مقابله باظلم و زیر باز ذلت‌ نرفتن است و جبهه تسلیم‌ شدن، مطیع‌ بودن، پیروی کورکورانه‌ داشتن، جهالت، سفاهت، سبک‌سری نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: فرهنگ عاشورا و اربعین فرهنگ انسان‌ساز است و هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری علمی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی و نظامی شود بسیار ارزشمند است؛ چراکه میدان با عظمتی برای کار و جهاد در اجتماع است.

وی با بیان اینکه انقلاب تمام نشده و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: ملت شریف ایران نباید گمان کنند که دشمنی با این نظام پایان یافته است و آگاه باشند که چشم طمع دشمنان از این کشور کوتاه نشده و آن‌ها آرام ننشسته‌اند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه حفظ انقلاب و نظام منوط به انجام برنامه‌ریزی های بلند‌مدت است، افزود: در این راستا تربیت نیروی انسانی متعهد مهم‌تر از هر امری بوده و باید از مکتب حسینی در جهت تربیت انسان‌های وارسته و تذهیب نفوس بهره برد.

وی ابراز کرد: اگر بخواهیم تشیع و مکتب اهل بیت(ع) را صیانت و پاسداری کنیم، رسالت سنگینی به دوش داریم و بدون برنامه‌ریزی موفقیت و هدف اصلی حاصل نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان، خاطرنشان کرد: همه افراد شایستگی حضور در اردوگاه امام حسین(ع) را ندارند و فقط دل‌های شیفته، دلداده، عاشق شهادت و فداکاری، ایثار و جانبازی در راه ابی عبدالله لیاقت حضور در این اردوگاه را دارند./س

برچسب ها: حضور ، میلیونی ، اربعین ، حسینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.