سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

استاندار مرکزی بر یکپارچه سازی اراضی کشاورزی تاکید کرد

استاندار استان مرکزی بر یکپارچه سازی اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: اجرای این مهم توسعه کشاورزی استان را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مقیمی در نشست ستاد اجرایی بخش کشاورزی افزود: توجه به تمام بخش ها و کمک صنعت و کشاورزی به یکدیگر موجب تحولات عظیمی در توسعه استان می شود.
وی با بیان اینکه سهم آب صنعت در سطح کشور شش درصد است افزود: این مقدار در استان مرکزی چهار درصد است که با اختصاص دو درصد از آب ناشی از تصفیه فاضلاب ها به این بخش، زمینه اشتغالزایی در استان فراهم می شود.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف آب و انجام آبیاری تحت فشار، کشت مناسب و الگوی صحیح کشت در بخش کشاورزی موجب کاهش مصرف آب در این بخش می شود.
مقیمی ادامه داد: همچنین با سهولت ایجاد مجوز برای بخش های کشاورزی و صنعتی از حفر چاه های غیر مجاز جلوگیری می شود و مصرف آب آنها را می توان کنترل کرد.
وی گفت: سهولت صدور مجوز برای مکانیزه کردن بخش صنعت و کشاورزی در دراز مدت موجب رشد اقتصادی، اشتغال زایی و افزایش درآمد می شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 400 هزار مشترک در تمام بخش های این استان وجود دارد که هم اکنون سهم کشاورزی در مصرف آب 92 درصد و سهم صنعت وشرب هشت درصد است .
خلیلی افزود: میانگین مصرف آب در جهان ، 65 درصد کشاورزی و 35 درصد شرب و صنعت است که باید در مصرف کشور بازبینی شود.
وی اضافه کرد: میزان منابع آب استان مرکزی سه میلیارد متر مکعب است که باید با اصلاح مصرف از حدر رفت آن جلوگیری شود.
وی ادامه داد: 30 میلیون لیتر پسماند آب در استان مرکزی وجود دارد که مصرف صحیح آن در بخش های مختلف موجب اشتغالزایی و رونق اقتصادی می شود./س
برچسب ها: یکپارچگی ، اراضی ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.