سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديركل محيط زيست خراسان شمالي خبرداد:

دستگيري 112 شكارچي و متخلف/ كشف 35 قبضه اسلحه مجاز و غير مجاز/ شكار غيرمجاز 17 پرنده و پستاندار

مديركل محيط زيست خراسان شمالي از تشكيل 248 پرونده ويژه متخلفان شكار و صيد خبر داد.

حسين آبسالان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با تشريح اقدامات اداره كل محيط زيست استان گفت: طي سه ماه گذشته متخلفان شكار و صيد مبادرت به صيد غيرمجاز 10 قطعه ماهي،‌ 10 قطعه باقرقره، 21 قطعه كبك كرده‌اند. 

وي با اشاره به شكار غيرمجاز هفت رأس قوچ و ميش وحشي اظهار داشت: همچنين عده‌اي متخلفين اقدام به زنده‌گيري 14 فقره پرونده و يك رأس قوچ وحشي كرده‌اند كه با كمك مأموران گيلان حفاظت متخلفين دستگير و حيات وحش نيز در زيستگاه خود رها سازي شدند.  
مديركل حفاظت محيط زيست استان خراسان شمالي در رابطه با اشاره به اينكه شروع به شكار د رمناطق حفاظت شده ممنوع مي‌باشد،‌ گفت: با گشت و كنترل شبانه روزي محيط بانان سخت‌كوش از 14 فقره شروع به شكار در مناطق حفاظت شده سالوك و ساريگل و مناطق آزاد جلوگيري به عمل آمد. 

حسين آبسالان در ادامه افزود: همچنين در اين صورت از متخلفان سه قبضه اسلحه كلاش 11 تير، يك قبضه دو لول،‌ يك قبضه اسلحه دست‌ساز ساچمه زني غيرمجاز و 10 قبضه اسلحه دو لول،‌ 14 قبضه تك لول، شش قبضه اسلحه گلوله‌زني مجاز و سه قبضه اسلحه جنگي كشف و ضبط شد.
 
وي با اشاره به ساير كشفيات تصريح كرد:‌ چهار عدد لاشه قوچ و ميش وحشي،‌ يك عدد لاشه كبك،‌ يك قطعه لاشه كوكر شكم سياه به همراه 646 عدد فشنگ انواع اسلحه،‌ 61 دستگاه دوربين چشمي،  شش دستگاه موتورسيكلت ازجمله ادوات و وسايل شكار و صيد كشف شده از متخلفين مي‌باشد.
 
وي در ادامه با اشاره به تخريب محيط زيست توسط سودجويان اذعان داشت: طي اين مدت با شش واحد آلاينده صنعتي،‌ پنج واحد سنگ شكن و سه زباله‌گاه روستايي و شهري برخورد شده و همچنين شاهد قطع سه مورد درخت،‌ يك مورد ساخت و ساز غيرمجاز،‌ چهار مورد تخريب و تصرف در مناطق حافظت شده و 21 مورد قطع ساقه درخت براي چوب دستي برخورد و متخلفان به مراجع قضايي اعزام شدند. 

مديركل حفاظت محيط زيست استان خراسان شمالي با اشاره به ضرر و زيان وارده به محيط زيست گفت: ميزان ضرر و زيان متعلقه به محيط زيست بيش از 600 ميليون ريال برآورد شده كه از اين ميزان تا كنون 481 ميليون ريال به نفع خزانه دولت وصول شده است. 

حسين آبسالان در پايان با اشاره به دستگيري 112 متخلف خاطرنشان كرد: طي سه ماه گذشته 75 فقره تخلف رخ داده است كه در همين راستا 248 پرونده قضايي تشكيل شده است كه از اين تعداد 68 پرونده مختومه،‌ 71 پرونده حكم برائت گرفته و 109 پرونده همچنان براي بررسي وضعيت در جريان است. 
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: دستگیر ، شکارچی ، متخلف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.