سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسسه ملی آمار ایتالیا:

شاخص اعتماد مصرف‌کننده‌های "ایتالیا"یی کاهش یافت

موسسه ملی آمار ایتالیا اعلام کرد اعتماد مصرف‌کننده‌های ایتالیایی در آستانه سال نو میلادی کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، سال نو میلادی امسال نیز موجب بیدار شدن مصرف‌کننده‌های ایتالیایی نشده، بلکه تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) حاکی از کاهش اعتماد مصرف‌کننده‌های ایتالیایی در آستانه سال نو میلادی است.

بر همین اساس، اعتماد مصرف‌کننده‌های ایتالیایی در ماه دسامبر سال 2013 میلادی، بر خلاف ماه نوامبر همان سال، کاهش یافته است.

در همین زمینه، سازمان حمایت از مصرف‌کننده‌های ایتالیایی نیز در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرده است خانوارهای ایتالیایی در خریدهای خود بیشترین احتیاط را کرده و هر خانوار ایتالیایی، برای برگزاری جشن سال نو میلادی، به طور متوسط کم‌تر از 200 یورو هزینه می‌کند.

به اندازه‌ای که هزینه‌های اختصاص داده شده هر خانوار ایتالیایی به منظور برگزاری جشن سال نو میلادی، در مقایسه با سال 2007 میلادی،‌ یعنی آخرین سال قبل از زمان شروع بحران اقتصادی در این کشور، تقریبا به نصف کاهش یافته است.

موسسه ملی آمار ایتالیا همچنین اعلام کرده است از سوی دیگر،‌ اشتغال نیز در ایتالیا تحلیل رفته است؛ در ماه اکتبر سال 2013 میلادی،‌ شرکت‌های بزرگ ایتالیایی برای چندمین بار شاهد کاهش اشتغال و کاهش درآمد خالص کارکنان خود بوده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شاخص ، اعتماد ، ایتالیا ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.