سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المنار فلسطين: آمريکا همکاريهاي اطلاعاتي، امنيتي را با الجزاير تقويت مي کند

آمریکا همکاریهای اطلاعاتی خودرا با الجزایر در خصوص مبارزه با گروههای تندرو تقویت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه المنار فلسطین؛ آمریکا در پی انصراف این کشور از ایجاد پایگاه نظامی آفریکام در حال تهیه یک برنامه عملیاتی برای تقویت همکاریهای اطلاعاتی بین این کشور و الجزایر برای مبارزه با تروریسم بین المللی و تعقیب گروههای جنایتکار است.
این برنامه جدید نیز محور سفر آینده یک مقام بلند پایه نظامی آمریکا به الجزایر است.
روزنامه الفجر چاپ الجزایر نوشت آمریکا به گسترش همکاریهای دوجانبه با الجزایر به ویژه در زمینه های امنیتی و نظامی ادامه می دهد به ویژه آنکه قرار است همکاریهای اطلاعاتی بین آنها در زمینه مبارزه با تروریسم و جنایات سازمان یافته فرامرزی گسترش یابد و همین نشانگر اعتبار نهادهای امنیتی الجزایری در زمینه های مبارزه با تروریسم و جنایات سازمان یافته است.
تمایل الجزیره و واشنگتن برای گسترش همکاریها در زمینه مبارزه با تروریسم در زمان مهمی به ویژه در سایه نزدیکی بین گروههای تروریستی مسلح فعال در سواحل آفریقا و شبکه القاعده و گروههای تروریستی فعال در غرب آفریقا و شبکه های قاچاق مواد مخدر در این منطقه صورت می گیرد.
تمایل آمریکا برای گسترش همکاریها با الجزایر در زمینه اطلاع از فعالیتهای تروریستی برای پر کردن خلایی است که امکان دارد انصراف آمریکایی ها از طرف پایگاه نظامی آفریکام در منطقه ساحل و شمال آفریقا به وجود آورد.
علت انصراف واشنگتن از این طرح نیز بحران اقتصادی در آمریکاست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.