سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کمیته‌ای با هدف خدمات نوسازی

کمیته‌ای با هدف برنامه‌ریزی در خصوص استفاده حداکثری از ظرفیت‌های متقابل دفاتر خدمات نوسازی و ایجاد هماهنگی در حوزه انجام فعالیت‌های اجتماعی در سطح محلات دارای بافت فرسوده واقع در منطقه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی و نوسازی مردمی بافت‌های فرسوده با حضور معاون اجتماعی و نوسازی مردمی سازمان نوسازی شهرداری تهران و معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه هفت، مدیر اداره آموزش‌های شهروندی منطقه، جمعی از مدیران و کارشناسان دفاتر خدمات نوسازی شهر تهران، مدیران محلات دبیران هیأت امناء و تسهیل‌گران اجتماعی سرای محلات برگزار شد.
 
وی افزود: این کمیته با هدف برنامه‌ریزی در خصوص استفاده حداکثری از ظرفیت‌های متقابل دفاتر خدمات نوسازی و مناطق شهرداری تهران، ایجاد هماهنگی در حوزه انجام فعالیت‌هایاجتماعی در سطح محلات دارای بافت فرسوده واقع در منطقه و همچنین اجرای برنامه های اطلاع رسانی، آموزشی و توانمند سازی ویژه ساکنین بافت‌های فرسوده تشکیل شده است.  
 
نادیا طاری مدیر اداره آموزش‌های شهروندی گفت: تعامل ادارات مختلف جهت تعریف کار مشترک برای پیشبرد اهداف این کمیته ضرورت دارد.
 
در ادامه این نشست تولایی مشاور شهردار در حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ایجاد تعاونی نقطه عطفی در جهت توانمندسازی کارآفرینان است.
 
تولایی یادآور شد:‌ برای کارآفرینان زمینه انجام فعالیت‌هارا باید طوری ایجاد کرد تا بتواند در بخش فرامنطقه‌ای و بین‌المللی فعالیت خود را ادامه دهند.
 
در ادامه محمود منیعی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه هفت بیان کرد: با کارآفرینی و ایجاد اشتغال، باید خانواده‌ها را از لحاظ اقتصادی تأمین کرد که این امر باعث کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی نیز خواهد شد.
 
منیعی همچنین اضافه کرد: ما در محلات منطقه هفت، 19 سایت داریم که روزانه ارزیابی می‌شوند و اگر بتوانیم این سایت‌ها را به گونه‌ای طراحی کنیم که کارآفرینان به راحتی بتوانند وارد سایت شده و اطلاعات را وارد کنند می‌توانیم در مسیر پیشبرد اهداف این کمیته گام برداریم .
 
وی افزود: برای وارد کردن اطلاعاتی از قبیل معرفی دفاتر، تسهیل‌گران، اهداف و برنامه‌های تعریف شده توسط کارشناسان نیز لینکی در دفاتر محلات ایجاد شود.
 
در ادامه نشست معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه هفت شناسایی کارآفرینان برای حضور در بازارچه‌های خود اشتغالی را نیز خواستار شد.
 
در پایان این نشست الهه سادات بدری رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه هفت بیان کرد: ایجاد تعاونی‌های چند منظوره جهت درآمدزایی افراد ناتوان و در معرض آسیب و ساکنین محله یک امر ضروری است.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ افتتاح دبیرخانه تعاونی در منطقه هفت انجام و کل تعاونی‌های شهر تهران زیرنظر این دبیرخانه فعالیت می‌کنند./ذ
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نوسازی ، بافت ، فرسوده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.