سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوراکی‌هایی که گریه "نوزاد" را درمی‌آورد

اگر شما هم به تازگی صاحب یک نوزاد شده‌اید، حتماً می‌دانیدکه گریه‌های شبانه او چه دردسر بزرگی است، اما با اندکی توجه و دقت می توان از این گریه‌ها جلوگیری کرد.

دکتر حسین مروج، متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیش از 100 نوع علت دل درد در کودکان وجود دارد که تشخیص و درمان صحیح آنها باید توسط پزشک انجام شود و خانواده‌ها از دادن دارو‌های گیاهی و شیمیایی مختلف و خود درمانی خودداری کنند.

وی گفت: اگر در شیر مادر غذا‌های آلرژی‌زا وجود داشته باشد، ممکن است این مواد در نوزاد دل درد ایجاد کند. بنابراین مادر حداقل در 6 ماه اول زندگی "نوزاد" باید به رژیم غذایی خود توجه کند و مواد غذایی آلرژی زا مثل شیر گاو، سویا و بادام را مصرف نکند.

مروج افزود: اگر کودک گریه می‌کند، مشت‌هایش را گره کرده و عضلات شکم را منقبض می کند، یعنی به دل درد مبتلا شده که ممکن است چند ساعت طول بکشد.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین دلیل دل درد نوزادان، هوایی است که هنگام شیر خوردن وارد معده آنها می‌شود، گفت: بعد از شیر خوردن، کودک را طوری بغل کنید که هوای وارد شده به معده او تخلیه شود، با این کار دل درد کودک به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی در پایان گفت: اگر دل درد نوزاد با علایمی مثل تب، سرفه، اسهال و استفراغ همراه است، خطرناک بوده و باید سریعاً بررسی شود.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: گریه ، نوزاد ، خوراکی ، آلرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۴۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا عالی بود ممنون