سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسسه بنیادین سینمای کودک در مرحله اجرایی شدن؛

کارگردانان مستقل به فریاد سینمای کودک رسیدند

موسسه بنیادین سینمایی کودک و نوجوان آخرین مراحل ثبت خود را سپری کرد.

"نادره ترکمانی" کارگردان سینمای کودک، در گفتگوی با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: موسسه بنیادین سینمای کودک و نوجوان با حضور جمعی از سینماگران مستقل سینمای کودک، آخرین مراحل ثبت خود را طی کرده و در اولین گام خود تهیه بانک اطلاعاتی سینمای کودک و نوجوان را در دستور کار خود قرار داده است.
 
وی ادامه داد: "مسعود شاهی" از طرف بنیاد سینمایی فارابی در این زمینه با ما همگام شده و با توافقاتی که انجام دادیم به صورت مشترک از سوی انجمن صنفی شرکت‌های فیلم‌سازی و موسسه بنیادین سینمای کودک، نشست‌های تخصصی از ایده تا اکران و همچنین "هفته‌ی فیلم سینمایی کودک" را به صورت مشترک و در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.
 
کارگردانی فیلم سینمایی "گورداله وعمه غولی" افزود: با دعوت و همگام شدن با نویسندگان آثار کودک، تئاتر و نمایش می‌خواهیم بستر مناسبی را برای رشد و نمو سینمای کودک ایجاد کنیم.
 
این کارگردان اظهار داشت: هدف کلی از شکل‌گیری این موسسه، ایجاد فضای فرهنگی برای احیاء سینمای کودک است تا بتوانیم شرایطی مساعد برای رشد این سینما و حضور پر رنگ کارگردانان این عرصه فراهم کنیم و با فرهنگ‌سازی و تعامل با مؤسسات نهادها و مسئولان امر بستری را برای احیای دوباره این سینما و حضور فعالان سینمای کودک ایجاد کنیم.
 
"ترکمانی" خاطر نشان کرد: موسسه بنیادین سینمای کودک در برنامه‌های آتی خود نشست‌های تخصصی سینمای کودک و هفته‌ی فیلم را در دستور کار خود قرار داده است.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.