سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

شاخص کیفیت هوای اراک برای دومین روز متوالی در شرایط هشدار است

شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک امروز برای دومین روز متوالی در شرایط هشدار قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اعلام کرد: بر اساس آمار مرکز پایش آلودگی هوای اراک غلظت لحظه ای آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون در ساعت 12 روز چهارشنبه معادل 127 واحد بوده که بالاتر از شاخص سنجش استاندارد (90 واحد) است.
«امیر انصاری» افزود: در این گزارش همچنین غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد (SO2) در ظهر امروز در هوای کلان شهر اراک 307 واحد بوده که استاندارد سنجش آن 94 واحد است.
وی اظهار کرد: آلودگی هوای اراک از نیمه های سه شنبه شب تا سپیده دم روز چهارشنبه روند کاهشی داشت اما به دلیل تقویت پدیده وارونگی هوا و ایستایی و سکون هوای سرد آلاینده ها دوباره روند افزایشی یافته و پیش بینی می شود که در ساعات عصر بیشتر شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی یادآور شد: به دلیل ناسالم بودن کیفیت هوا توصیه می شود که سالمندان، زنان باردار ، بیماران تنفسی مزمن و کودکان در منزل بمانند و از حضور در فضاهای باز شهری اجتناب کنند.
انصاری توضیح داد: تمامی مدارس و دانشگاه های اراک روز چهارشنبه به دلیل آلودگی هوا توسط کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای استان مرکزی تعطیل شده و با توجه به شرایط افزایشی آلاینده ها عصر امروز نیز این کمیته به صورت فوق العاده تشکیل می شود.
وی بیان کرد: اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور شناخته شده که در سال جاری 94روز آلوده را تجربه کرده است./س
/
برچسب ها: هشدار ، آلودگی ، کیفیت هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.