سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

ایجاد بزرگراه ساحلی سراسری در شمال کشور

پیگیری اجرای قطار سریع السیر تهران - شمال - مشهد، بزرگراه ساحلی سراسری در شمال کشور از جمله مهمترين مسائل مطرح شده در نشست معاونان استانداران شمالی بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، نشست مشترک معاونان برنامه ریزی و اشتغال استانداری استانهای شمالی در ساری برگزار شد و در این نشست، پيگيري اجراي قطار سريع‌السير تهران – شمال – مشهد، بزرگراه ساحلي سراسري شمال كشور، حمل و نقل دريايي منطقه با كشورهاي حاشيه درياي خزر، ايجاد قطب‌هاي گردشگري و اكوتوريسم در سطح منطقه، اجراي طرح‌هايي در زمينه نفت و گاز مورد تاکید قرار گرفت.

تأكيد بر اجراي طرح‌هاي بزرگ در زمينه مدیریت منابع آب، كشاورزي، صنعت، محيط زيست، پسماند، فاضلاب و آب شرب شهری و روستایی، بازنگري سند توسعه استان‌هاي شمالي كشور و ارتقاء جايگاه منطقه شمالي كشور در سطح ملي و گسترش مبادلات بازرگاني با كشورها حاشيه دریای خزر از دیگر موارد این نشست بود.

علي احساني، معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري در آغاز اين نشست با اشاره به ويژ‌گي‌هاي همگن جغرافيايي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي و جايگاه و نقش استان‌هاي شمالي در كشور و كشورهاي حاشيه درياي خزر، با تأکید بر توجه به مسائل توسعه‌اي مناطق شمالي از سوی دولت، استفاده از نخبگان منطقه براي توسعه استان‌هاي شمالي، عدم تناسب خدمات و امكانات مناطق‌ استان‌هاي شمالي با توجه به جمعيت ساكن و شناور، تأمين و تجهیز منابع درآمدي جدید در منطقه نظیر: عوارض گردشگري، حق منظر، رفع مشكلات اساسي استان‌هاي شمالي عبارت از: پسماند، فاضلاب، مشکلات زيست محيطي درياي خزر، توجه به زيرساخت‌هاي اساسي منطقه نظير توسعه شبکه راه ها (بزرگراه و آزادراه)، فرودگاه و بنادر و بررسی و مطالعات و اجراي طرح‌هاي محوري و توسعه‌اي شامل اجراي پروژه ریلی گذر از البرز، ساماندهي سواحل درياي خزر، بزرگراه ساحلی سراسري شمال کشور را از مهم ترين اين مسايل دانست.

علي مرگدري، معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استانداري گلستان ضمن تأکید بر بهنگام‌سازي اطلاعات روز سند توسعه استان‌هاي شمالي، خواستار اجراي طرح‌هاي بزرگ در منطقه در بخش‌هاي حمل و نقل ريلي، دريايي، اكوتوريسم دريايي، نفت و گاز ، صنايع پاك و نانو، آب و كشاورزي و محيط زيست شد.

در ادامه محمدحسين اصغريان، معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استانداري گيلان ، اعلام داشت: بررسی مسائل مشترك استان‌هاي شمالي با توجه به واقعيت‌هاي موجود نظیر حل پسماند استان‌ها، كاهش معظل بيكاري، ارتباط متقابل با كشورهاي حاشيه درياي خزر(CIS)، پيگيري اجراي طرح‌‌هاي در دست اجراي منطقه و نحوه تأمين منابع مالي برای اجراي پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

در نهایت مقرر شد، معاونت برنامه‌ریزی دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری مازندران به عنوان دبیرخانه نشست استان‌های شمالی تعیین شد./ش

انتهای پیام

برچسب ها: بزرگراه ، ساحلی ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.