سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارخانه در نطق میان‌دستور؛

شان ملت را در مذاکرات حفظ کنید / کوتاه آمدن در مقابل غرب اشتباهی استراتژیک است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: در مذاکرات باید شان ملت ایران را حفظ کنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه)خود در صحن علنی بهارستان با اشاره به توافق نامه ژنو و مذاکرات هسته‌ای خطاب به وزیر امور خارجه ایران اسلامی اظهار کرد : مذاکره کنندگان باید شان و حقوق ملت ایران را در مذاکرات حفظ کنند.

وی در هشداری به مذاکره کنندگان بیان کرد: با توجه به تناقض گویی‌های غربیان در خصوص مذاکرات هسته‌ای واجب است مذاکره کنندگان اطلاعات پایه‌ای هسته‌ای را در همان ابتدا در اختیار آنان قرار ندهد و آن‌را خطوط قرمز خود تلقی کنند و باید در حقوق ملت پا فشاری کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ضمن بازشماری خطوط قرمز هسته‌ای ایران اسلامی یادآور شد: 48 هزار سانتریفیوژ نسل اول کشور تنها قادر هستند سوخت مورد نیاز یک نیروگاه را در سال تامین کند بنابراین برای پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران باید سانتریفیوژ های نسل دوم و سوم آغاز به کار کنند.

کارخانه در ادامه نطق خویش با اشاره به لزوم حفظ ساختارهای نیروگاه فردو افزود: حفظ ساختارهای غنی‌سازی در تأسیسات هسته‌ای فردو برای غنی‌سازی بالای 5 درصد نیاز کشور، امر واجبی است و تکمیل و راه‌اندازی راکتورهای 40 مگاواتی آب سنگین اراک که بیانگر نبوغ و قدرت جوانان ایران اسلامی است از خطوط قرمز راهبری نظام محسوب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد : همانند جنگ نظامی که از تمام امکانات در مقابل دشمن استفاده می‌شود در جنگ اقتصادی نیز باید چنین باشد و از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای جلوگیری از ضربه دیدن نظام اسلامی استفاده کرد و کوتاه آمدن در مقابل دشمن اشتباهی استراتژیک محسوب خواهد شد.

نماینده مردم همدان در بهارستان ملتی ایران را ملتی غیور توصیف کرد و ادامه داد : ملت ایران ملتی است که 35 سال در مقابل استکبار جهانی مقاومت کرد و خواب راحت را از چشمان آنان ربود و اینک تبدیل به ابر قدرتی در زمینه‌های مختلف شده است.

کارخانه در پایان با اشاره به صحبت‌های ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا خاطرنشان کرد: این سخنان امریکایی‌ها مبنی بر به دست آوردن کامل اطلاعات هسته‌ای ایران خیالی باطل است که سردمداران امریکایی در سر دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.