سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

لزوم توجه به اقتصادی کردن مراتع

توجه به مدیریت مراتع در قالب طرح های مرتعداری می تواند،پتانسیل بهره برداری از مراتع را بالا برده و ضمن حفاظت و احیای این منابع کمک قابل توجهی در اقتصاد مرتعداران و دامداران داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعلام این خبر گفت: 300 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای طرحهای بهبود و اصلاح مراتع در نظر گرفته شده که از این میزان 32 درصد تاکنون تخصیص یافته است.

 

سالک افزود : این میزان اعتبار در صورت تحقق تا پایان سال در طرحهای اجرایی شامل عملیات بیولوژیک، بیومکانیک و مدیریت مرتع هزینه خواهد شد.

 

وی بذرکاری و بذرپاشی، قرق مراتع، تبدیل دیمزارهای کم بازده به علوفه، ذخیره نزولات ٱسمانی،ساخت آبشخوار­های بهداشتی و کاشت نهال­های مرتعی را جزو فعالیت های این بخش عنوان و تصریح کرد : با توجه به سطح بیش از یک میلیون و 137 هزار هکتاری  مراتع استان ضرورت تخصیص اعتبارات برای اصلاح و احیا سطح بیشتری از مراتع مهم است.

 

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین از نظارت بر برداشت محصولات فرعی مرتعی خبر داد و خاطر نشان کرد : زنجان با داشتن گونه های متنوعی از محصولات فرعی و گیاهان دارویی می تواند در این زمینه به عنوان استان پیشرو باشد./س

 

 

برچسب ها: توجه ، اقتصادی ، مراتع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.