سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

تولید 480 کيلوگرم زعفران خشک در شهرستان درميان

مديرجهاد کشاورزي درميان گفت: سطح زير کشت زعفران شهرستان درميان 202 هکتار است که از اين سطح 480 کيلوگرم زعفران خشک توليد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ غلامرضا وارسته عمده محصولات باغي شهرستان را زعفران، زرشک، بادام، پسته، گردو و انگور اعلام کرد و گفت: ميزان توليد محصولات باغي امسال نسبت به سال گذشته به دليل رخ ندادن سرمازدگي بهاره از افزايش 20 درصدي برخوردار است.

وی افزود: سطح زير کشت باغ­هاي ديم و آبي شهرستان به ترتيب 341 و 2 هزار و 919 هکتار است.

وارسته به مشکلات پيش رو به خرده مالکي زمين­هاي کشاورزي در شهرستان اشاره کرد و گفت: براي تسطيح و يکپارچه­سازي زمين­ها، جهاد کشاورزي با بازديدهاي ميداني و ترويج فرهنگ تسطيح و يکپارچه سازي، درصدد رفع اين مشکل است؛ اما به علت زياد بودن مالکان و توافق نکردن همه آنها براي تسطيح و يکپارچه سازي، با مشکل مواجه هستيم.

مدير جهاد کشاورزي درميان درخصوص توسعه و ترويج کشت­هاي جديد که به آب کمتر نياز دارد، گفت: در حال حاضر کشت سورگوم علوفه اي، ارزن و ذرت علوفه­اي به جاي کشت بهاره جاليز، کشت ترتيکاله در الگوي کشت پاييزه براي استفاده علوفه دام و کشت به روش جديد سهل کشت در غلات پاييزه براي صرفه جويي در مصرف آب و مقابله با شوري و توجه به ارقام جديد گندم الوند و آنفارم به عنوان رقم مقاوم و پر محصول در دستور کار است.

وارسته درخصوص بيمه محصولات کشاورزي و دامي افزود: 705 هکتار از زمين هاي زيرکشت گندم، 118 هکتار زمين زير کشت جو، 190 هکتار باغ زرشک، 31 هکتار باغ پسته، 18 هزار و 157 راس دام سبک و 2 هزار و 723 راس دام سنگين در سال زراعي گذشته در اين شهرستان بيمه شد./س

برچسب ها: تولید ، زعفران ، خشک ، درمیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.