سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

بخش خصوصی توانایی و تخصص ورود به استاندارد را دارد

مدیرکل دفتر امور تدوین و استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: تلاشگران بخش خصوصی از توانایی، علم و تجربه کافی برای ورود به بخش خصوصی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، آزیتا خضرایی در جمع خبرنگاران در ارومیه، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان ملی استاندارد ایران ایجاد انگیزه بین کارشناسان و فعالان بخش خصوصی است، تا اینکه از طریق جلب مشارکت این ظرفیت عظیم، تا آغاز سال جدید اقدامات گسترده‌ای انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه با سه روش می‌توان مشارکت بخش خصوصی را جلب کرد، ادامه داد: نخستین روش انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ارگان‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف است، تا اینکه اداره‌های مختلف استانداردهای مورد نیاز خود را تدوین کرده و مورد استفاده قرار دهند.

خضرایی دومین روش برای جلب همکاری را جذب کارشناسان به عنوان شخص حقیقی از طریق برپایی آزمون عنوان کرد و ادامه داد: هر دو سال یک بار در استان‌های مختلف این آزمون برپا شده و به افراد پذیرفته شده پروانه فعالیت در زمینه تدوین، آموزش و ناظر استاندارد صادر می‌شود.

وی سومین روش را جذب اشخاص حقوقی دانست و خاطرنشان کرد: شرکت‌های خصوصی علاقه‌مند به مقوله استاندارد می‌توانند با مراجعه به سازمان ملی استاندارد در استان‌های مختلف ضوابط و راه‌های همکاری با این مجموعه را پرس و جو کرده و از این رهگذر در راستای ارتقای کمی و کیفی محصولات و تولیدات به دولت یاری رسانند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات و کالاهای نیازمند به استاندارد باید اولویت‌بندی شوند، اظهار داشت: در هر یک از استان‌ها کارشناسان باید به نیازسنجی در جامعه پرداخته و به این ترتیب گام بردارند، از طرف دیگر با عنایت به مختصات و ویژگی‌های بومی استان و کشور اعم از آب، هوا، شرایط جغرافیایی و ... استانداردهای بین‌المللی را بومی‌سازی کنند./ش

برچسب ها: استاندارد ، تدوین ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.