سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اشتباهی بزرگ از سوی فايننشال تايمز؛

درج نام وزير خارجه بحرين در فهرست زندانيان گوانتانامو!

روزنامه انگليسي فايننشال تايمز که در اشتباهي عجيب نام وزير امور خارجه بحرين را در فهرست زندانيان گوانتانامو قرار داده بود، مجبور به عذرخواهي شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين: « در اين خبر که با عنوان فراتر از اشتباه حرفه اي منتشر شد، آمده است :«‌فايننشال تايمز از اين اشتباه بزرگ که يکي از دبيرانش انجام داد و عکس شيخ خالد بن احمد آل خليفه وزير امور خارجه بحرين را در فهرست زندانيان گوانتانامو قرار داد عذرخواهي کرد».


اين روزنامه در اين اشتباه عجيب عکس وزير امور خارجه بحرين را در کنار مقاله اي با عنوان«زندانيان گوانتانامو پس از 12 سال بر سر دو راهي قرار دارند» منتشر کرد و در معرفي عکس نيز نوشته بود«خالد شيخ محمد، يکي از پنج زنداني گوانتانامو که تحت محاکمه هستند».

اين روزنامه که در سال 2011 نيز به سود معترضان داخلي در بحرين موضعگيري کرده بود به دليل اشتباه اخيرش با واکنش هاي تند برخي از کارشناسان بحريني مواجه شده است.

روزنامه فايننشال تايمز روز دوشنبه از وزير امور خارجه بحرين عذرخواهي کرد و نوشت:« به دليل اين اشتباه بدون هيچ ملاحظه اي از شيخ خالد عذرخواهي مي‌کنيم، بايد توضيح دهيم که شيخ خالد  هيچ ارتباطي با مقاله منتشر شده ندارد».

وزارت امور خارجه بحرين هنوز به اين اشتباه واکنش رسمي نشان نداد اما منابع وابسته به اين وزارتخانه به روزنامه داخلي گلف ديلي نيوز خبر دادند:« هم از اين اشتباه خبر داشتند و هم از عذرخواهي روزنامه انگليسي مطلعند».

انور عبدالرحمان سردبير روزنامه اخبارالخليج بحرين درباره اين اشتباه گفت:«چنين اقدامي از طرف اين روزنامه تازگي ندارد، اين روزنامه از سال 2011 در پي مخدوش ساختن چهره بحرين است».

وي افزود:« اخيرا با سايمون کر خبرنگار فايننشال تايمز در دبي ديدار کردم و سعي کردم شرايط بحرين را براي او توضيح دهم اما  با غرور خاصي به من گفت شما در آستانه جنگ داخلي هستيد و وظيفه خبرنگاري من حکم مي کند اخبار کشورتان را به افکار عمومي برسانم... وي حتي به من گفت تو نياز به عينک جديدي داري تا بتواني چهره بحرين را شفاف تر ببيني».

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.