سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

نظام آموزشی 3-3-6 با تعجیل اجرایی شد

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش گفت: نظام آموزشی 3-3-6 که با هدف ارتقای کیفی آموزش و پرورش مطرح شده به جای اجرای آرام آرام و تدریجی به صورت عجولانه اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ خلیل بابالو  در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: 20 هزار سرایداری که در مدارس استخدام شده‌اند اغلب با مدرک کارشناسی بوده که خود این استخدام‌ها بار روانی بسیاری را به همراه دارد.

وی با انتقاد از شیوه غلط جابه‌جایی معلمان متوسطه به مقاطع ابتدایی و ناکار‌آمدی در این حوزه گفت: به شرط حضور در مقطع ابتدایی معلمان متوسطه را جابه‌جا کرده‌اند که این خود به ناکار‌آمدی معلمان در مقطع ابتدایی وناراحتی و عصبانیت آن‌ها منجر شده است و کار‌آمدی مناسبی را نیز از سوی آن‌ها شاهد نبودیم.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورشدر امور مدارس خارج از کشور تصریح کرد: ما یک در هم ریختگی نیروی انسانی را شاهد هستیم که باید این وضعیت سامان پیدا کند و کیفیت آموزش و پرورش نیز حفظ شود.

بابالو با تاکید بر اینکه معلم باید در جایگاه خود قرار گیرد و کسی به خود جرات توهین و جسارت به جایگاه معلم را ندهد، یادآور شد: اقتدار و عزت معلم ما این است که پادشاهی او را در کلاس حفظ کنیم و به خاطر نمره معلم را در تنگنا قرار ندهیم چراکه عزت و آزادگی دانش‌آموزان ما در گروه عزت و آزاد‌منشی معلمان است.

وی معلم را محور تحولات آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: در هر جایگاهی که این محوریت حفظ شود و مدرسه به مرکز تولید اندیشه، تفکر، تحرک، خلاقیت و نوآوری تبدیل شود جایگاه و شان معلم نیز حفظ خواهد شد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش در ادامهاظهارداشت: ما آموزش و پرورش بدهکار، گرفتار در مشکلات مالی، اعتباری و یا کم‌توجه به خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان نمی‌خواهیم بلکه به آموزش و پرورش تحول‌گرا نیاز داریم که با انتصاب مدیران توانمند در استان‌ها می‌کوشیم تا این شان و منزلت را برای دستگاه تعلیم و تربیت حفظ کنیم چراکه آموزش و پرورش ماهیتاً کار سخت و سنگینی است که مدیریت آن از دست هر کسی برنمی‌آیدو این مجموعه قطعاًبه نیروهای خدوم نیاز دارد/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، آموزش ، پرورش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.