سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام ارشد روسيه : نمي‌توان از نقش کلیدی ايران در نشست ژنو2 صرفنظر کرد

روسيه بر اهميت حضور جمهوري اسلامي ايران در نشست ژنو2 براي حل بحران سوريه تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، "الياس اوماخانوف"، نايب رئيس شوراي فدراسيون روسيه با تاکيد بر ضرورت حضور ايران در نشست بين المللي ژنو 2 براي حل سياسي بحران سوريه تاکيد کرد : بدون شک نمي‌توان از نفوذ و اعتبار ايران در اين نشست صرفنظر کرد.

وي  در ديدار "مهدي سنايي"، سفير ايران در روسيه افزود : مردم سوريه از ادامه بحران و کشته شدن افراد بيگناه در اين کشور رنج مي‌برند و هر کشوري که مي‌تواند به حل مناقشه ، روند آشتي ملي و ثبات در سوريه کمک کند بايد حتما در نشست ژنو 2 شرکت کند.

اين مقام ارشد روسيه تصريح کرد: روند حل مسالمت آميز بحران سوريه بدون مشارکت ايران تضعيف خواهد شد و مشخص نخواهد بود که آيا تصميمات اتخاذ شده به نفع ملت سوريه است يا خير. 

اوماخانوف همچنين در اين ديدار بر گسترش همکاري‌ها با جمهوري اسلامي ايران بويژه حق ايران در بهره مندي از انرژي صلح آميز هسته اي تاکيد کرد .

نايب رئيس مجلس سناي روسيه  با  استقبال از لغو تحريم‌ها و تغيير شرايط بين المللي به نفع ايران، بر آمادگي روسيه براي گسترش روابط در سطوح استاني و  منطقه‌اي با جمهوري اسلامي ايران تاکيد و لزوم برنامه ريزي در راستاي افزايش سطح مبادلات تجاري و اقتصادي بين دو کشور را امري ضروري خواند.

سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه هم با اشاره به اهميت گسترش چند جانبه روابط بويژه در سطح پارلمان هاي دو کشور گفت : ايران و روسيه در بسياري از موضوعات مهم و اساسي داراي مواضع نزديک بهم هستند و ما گسترش روابط دو کشور را در راستاي منافع ملت‌هايمان مي‌دانيم و با تلاش زياد در صدد تحکيم روابط و گسترش همکاريهاي دو کشور تلاش خواهيم کرد .

سنايي در اين ديدار با انتقاد از مخالفت آمريکا با حضور ايران در نشست ژنو 2 براي حل بحران سوريه و همکاري خوب روسيه در اين زمينه ياد آور شد : سياست هر دو کشور نفي خشونت و افراط گري در منطقه است .

سفير ايران در روسيه همچنين در پايان اين ديدار  تقويت روابط و همکاري‌هاي پارلماني در حوزه خزر و برگزاري ميزگرد پارلماني به ميزباني روسيه  را از نتايج ديدار با نايب رئيس شوراي فدراسيون روسيه اعلام کرد و گفت : دو طرف  تاکيد کردند  در راستاي هماهنگي بيشتر مواضع و اقدامات قواي مقننه دو کشور، تبادل هيات ها و انجام سفرهاي مقامات پارلماني با جديت پيگيري شوند. 
شوراي فدارسيون روسيه عالي ترين نهاد مشورتي و قانون گذاري در اين کشور محسوب مي‌شود .


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.