سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

اجرای طرح توليد محصول ارگانيک در مزارع زرشک قاين خراسان جنوبی

طرح استانداردسازی مزارع زرشک با توليد محصول ارگانيک برای نخستین بار در کشور آزمايش و در قاين اجرا می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛رئيس اتاق بازرگانی صنايع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی هدف از اجرای اين طرح را برقراري ارتباط بين زرشک کاران با محققان، پژوهشگران، دانشگاهيان و تجار عنوان کرد و گفت: مديريت جهاد کشاورزی قاين و اتاق بازرگانی استان اين طرح را اجرا خواهد کرد.

احتشام ايجاد بستری مناسب برای توليد محصول با کيفيت و کميت بالا و رعايت اصول و فنون بازاريابی و بسته بندی براساس استانداردهای جهاني را از ديگر اهداف اجرای اين طرح عنوان کرد و افزود: بايد کاری کنيم که اين محصول ارزشمند در همه شهرها و استان ها شناخته و به عنوان يک ماده مغذی، ارزشمند و دارويی وارد سبد غذايی خانواده ها شود.

به گفته وی سال آينده در زمان برداشت زرشک به کشاورزانی که در اجرای اين طرح همکاری کنند سبد برداشت رايگان تحويل می شود.

رئيس اتاق بازرگانی صنايع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی با بيان اين که بازار محصول استراتژيک و پر ارزش غذايی و دارويی زرشک ناشناخته است، افزود: بايد زرشک را مثل زعفران جهانی و آن را براساس خواست مشتريان توليد و عرضه کنيم.

احتشام تأکيد کرد: کشاورزان نيز بايد محصولی بدون استفاده از سم و مواد شيميايی و بهداشتی توليد کنند.

وی از آمادگی کامل برای برگزاری کلاس های آموزشی، ترويجی و بازاريابی برای زرشک کاران حتی در کنار باغ های زرشک و روستاها خبر داد و از مسئولان جهاد کشاورزي خواست از محل اعتبارات و تسهيلات کارگروه توسعه بخش کشاورزی اعتبارات بيشتریرا به ايجاد جايگاه های نگهداری زرشک اختصاص دهند.

عضو شورای ملی زعفران در ادامه به طرح موفق ارتقای کيفيت و شناسه توليد زعفران ايران اشاره و کرد و گفت: اين طرح کشوری از دو سال گذشته به طور آزمايشی در قاين در حال اجراست و يکی از مزايای آن افزايش قيمت زعفران خشک به حدود 5 ميليون ريال در هر کيلوگرم در بازارهای داخلی است../س

برچسب ها: تولید ، محصول ، ارگانیک ، زرشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.