سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریابکوف : روسیه 2 میلیون دلار برای عملیات نابودسازی تسلیحات شیمیایی در سوریه اختصاص داده است

"سرگئی ریابکوف"درباره روند امحای تسلیحات شیمیایی سوریه گفت : روسیه، نزدیک به دو میلیارد دلار به این منظور اختصاص داده که این مبلغ به زودی به سازمان ملل تحویل داده می‌شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه ،‌  "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور بزودی مبلغ 2 میلیون دلار برای اجرای عملیات نابودسازی تسلیحات شیمیایی در سوریه به سازمان ملل متحد خواهد پرداخت.

ریابکوف در یک برنامه زنده از رادیو صدای روسیه گفت: در حال حاضر ما دقیقا در آستانه آغاز عملیات انتقال مواد سمی و شیمیایی به خارج از خاک روسیه برای نابودی آنها قرار داریم. سهم روسیه در این روند بسیار حساس است. برای این منظور ما تعداد 75 کامیون زرهی ویژه توسط هواپیماهای نظامی-ترابری روسیه به سوریه انتقال داده ایم. بزودی هم کمک مالی خود به میزان 2 میلیون دلار را برای تامین مالی اجرای این طرح در اختیار سازمان ملل قرار خواهیم داد.

لازم به یادآوری است که "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش مربوط به تحویل فناوری‌های لازم برای تامین امنیت انتقال تسلیحات شیمیایی و نابودی آنها به دولت سوریه را به "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه ارائه داد.

شایگو در یک کنفرانس ویدئویی با رئیس‌جمهور گفت: بر اساس دستور 11 دسامبر سال 2013 شما به وزارت دفاع، در زمان کوتاهی اقدامات لازم برای ارسال فناوری‌ها، تجهیزات لازم به منظور تامین امنیت انتقال تسلیحات شیمیایی و نابودی آنها به سوریه انتقال داده شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.