سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

شوراي آب استان احياء خواهد شد

استاندار مرکزی گفت : اميدواريم با تشكيل شوراي آب استان از نظرات نمايندگان بخش كشاورزي نيز در تصميم گيريها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، محمد حسين مقيمي در جلسه ستاد توسعه و تجهيز بخش كشاورزي  افزود : با تشكيل شوراي آب استان مركزي استراتژي هاي توسعه استان با نگرش آب بحث و بررسي و تبادل نظر خواهد شد.

محمدحسين مقيمي گفت:‌براي استان مركزي در بخش آب و توسعه كشاورزي بايد يك برنامه ريزي كامل و جامع داشت و با كمك دستگاههاي ذيربط برنامه ها را اجرا كرد.

وی یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، استفاده از روش‌های آبیاری نوین و استفاده از الگوی کشت مناسب با اقلیم و تولید محصولاتی که بازار بیشتری دارند را از راهکارهای توسعه کشاورزی و راه حل مشکل کم آبی عنوان کرد.

وي با اشاره به اينكه استان مركزي يك استان صنعتي است گفت: براي توسعه بخش كشاورزي استان مركزي بخش صنعت هم بايد كمك كند.

استاندار افزود: بررسی عمیق مجدد در حوزه‌های مختلف خصوصاً بخش کشاورزی و صنعت و شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها در جهت برداشتن گام‌های موثر در این بخش امری ضروری است.

مقیمی در اين جلسه بر صدور تسريع مجوز بهره برداي آب تاكيد كرد و گفت: اگر دادن مجوزهاي آب تسريع شود در دراز مدت خيلي به نفع استان و اقتصاد كشور و اشتغال و درآمدزايي است.

در اين جلسه مديران آب منطقه اي، آب شهري و آب و فاضلاب روستايي نيز گزارشهاي خود را براي حل چالش كمبود آب در بخش توسعه كشاورزي ارائه دادند./س
/
برچسب ها: آب ، شورا ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.