سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با واسطه قرار دادن آلمان؛

درخواست کمک رژيم صهيونيستي از ايران برای آزادی خلبان ناپديد شده اسرائيلي در لبنان

پايگاه اينترنتي روزنامه المنار فلسطين اعلام کرد رژيم صهيونيستي از آلمان خواسته است با وساطت نزد ايران از این کشور کمک بگیرد تا به اطلاعاتي درباره سرنوشت خلبان ناپديد شده اسرائيلي در لبنان دست پيدا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، المنار فلسطين اعلام کرد اسرائيل رسما و به طور محرمانه از برخي کشورهاي اروپايي و آمريکايي خواسته است تلاش کنند اطلاعاتي را از رود آراد خلبان ناپديد شده اسرائيلي به دست آورند.

برخي محافل آگاه به المنار فلسطين گفتند اين درخواست تل آويو پس از گشايش در روابط ايران و غرب و پس از امضاي توافقنامه بين المللي درباره پرونده هسته اي اين کشور مطرح شده است.

اين محافل افزودند اين موضوع همچنين مورد توجه نهاد امنيتي اسرائيل است که مي‌کوشد پاسخهايي درباره پرسشهاي مطرح شده درباره آن و سرنوشت کمک خلبان اسرائيلي که هواپيمايش بيش از 27سال پيش بر فراز جنوب لبنان سقوط کرد پيدا کند.

اين محافل فاش کردند يک هيئت اطلاعاتي بلند پايه اسرائيلي چند روز پيش به صورت کاملا محرمانه به آلمان سفر و با مسئولان سازمان اطلاعات اين کشور ديدار کرده است.

سازمان اطلاعات آلمان در چندين پرونده مربوط به ناپديدشدگان و ربوده شدگان فعاليت و نقش ميانجيگري ايفا و موفقيتهاي خوبي هم به دست آورده است.

هيئت اسرائيلي سه روز در آلمان بوده و طي آن درخواست رسمي رهبران سياسي اسرائيل را به دولت آلمان در خصوص تلاش در ارتباط با اين پرونده و رسيدن به پيشرفتهايي که به روشن شدن سرنوشت "رون آراد" کمک کند ابلاغ کرده است. آلمان نيز درخواست اسرائيل به ايران را انتقال خواهد داد.

اين محافل تأييد کردند اسرائيل اين پرونده را به صورت غير مستقيم به آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي مطرح کرده است.

اسرائيل همواره تلاش دارد تا اين گونه وانمود کند که آراد توسط حزب الله لبنان ربوده شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
reza
۱۷:۱۸ ۰۴ دی ۱۳۹۲
این فقط یک ژست سیاسیه. صهیونیسم ها کثیف تر از این حرف ها هستند. اونا فقط یک بار از مهره هاشون استفاده می کنند و واسشون سرنوشت اون ها اصلاً مهم نیست مگر اینکه طرف اطلاعات مفیدی داشته باشه.
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۴ دی ۱۳۹۲
چندی پیش اعلام شده بود که این خلبان اسرائیلی در جهنم همراه یزید بن معاویه و شارون هستن
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۴ دی ۱۳۹۲
با چهار اسیر ایران در اسرائیل مبادله شود
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۴ دی ۱۳۹۲
چه حرفا!
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۴ دی ۱۳۹۲
هر وقت سرنوشت حاج احمدمتوسلیان معلوم شد سرنوشت رون آرادهم معلوم میشه
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۴ دی ۱۳۹۲
این خلبان فک کنم الان در قعر جهنم ویراژ میدن