سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک منبع رسمي فرانسوي خبر داد:

هماهنگي مواضع رياض و پاريس در قبال ايران و وسوريه/ عربستان، عادي‌سازي روابط غرب با ايران را نمي‌خواهد

العربيه گزارش داد، يک منبع رسمي فرانسوي از هماهنگي مواضع عربستان و فرانسه در قبال بحران سوريه و پرونده هسته اي ايران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العربيه، يک منبع رسمي فرانسوي مدعی شد: عربستان کشور مهمي در منطقه خاورميانه است، مسئوليتهاي سنگيني برعهده دارد و از نفوذ ديپلماسي برخوردار است و رياض و پاريس هيچ اختلافي با همديگر ندارند.

در اين گزارش آمده است: بسياري بر اين باورند موضع دو کشور فرانسه و عربستان در قبال بحران سوريه بسيار نزديک است. رياض و پاريس معتقدند بحران سوريه از طريق سياسي همزمان با ابقاي بشار اسد در مسند قدرت حل نمي‌شود. ولي آنچه مشخص است اين که کناره گيري وي از قدرت با  دشواري‌هاي زيادي مواجه است به خصوص اينکه اوضاع بعد از وي بر وفق مراد نخواهد بود بلکه بدتر خواهد شد.

يک منبع فرانسوي از مطابقت مواضع رياض و پاريس در قبال بحران سوریه خبر داد و افزود عربستان از جبهه اسلامي مخالف دولت سوريه حمايت نمي‌کند بلکه مانند فرانسه از ائتلاف ملي مخالفان سوري حمايت مي‌کند. برخي از مخالفان دولت فرانسه نيز بر اين باورند که کنفرانس ژنو 2 براساس خواسته روسها پيش خواهد رفت زيرا مقامات آمريکا درصدد جنگ جديدي در منطقه نيستند.

درخصوص پرونده هسته اي ايران، موضع رسمي فرانسه اين است که عربستان، عادي‌سازي روابط غرب با ايران به ضرر رياض را نمي‌خواهد. آنچه که براي رياض مهم است کنترل تاثير ايران در منطقه است.

کارشناسان بر اين باورند که عربستان و فرانسه نمي‌خواهند از همان مرحله نخست موافقتنامه هسته‌اي ژنو همه چيز به ايران داده شود.

بدون ترديد لبنان و تحولات جاري در اين کشور يکي از محورهاي اساسي مذاکرات بين رييس جمهور فرانسه با مقامات عربستاني خواهد بود.

اين منبع رسمي فرانسوي گفت رياض و پاريس درخصوص حمايت از ارتش لبنان براي برقراري ثبات و آرامش در اين کشور مشترک هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۴ دی ۱۳۹۲
عربستان سگ كي باشه وهابي هاي نجس