سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کنفرانس ژنو 2 بدون حضور ایران، یک کار سیاسی و تبلیغاتی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس، برگزاری کنفرانس ژنو 2 بدون حضور ایران برای برون رفت از بحران دمشق را یک کار سیاسی و تبلیغاتی خواند و گفت: نخستین گام عملیاتی برای برون رفت از بحران سوریه، خروج نظامیان خارجی از این کشور است.

محمد‌حسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به احتمال دعوت نشدن ایران به کنفرانس ژنو2 برای حل بحران سوریه، گفت: آمریکایی‌ها سناریویی را در سوریه پیاده کرده‌اند که برای برون‌رفت از این سناریو، بایستی گام اول را خود بردارند.

وی با تاکید بر اینکه گام نخست برای برون‌رفت از بحران سوریه، صرفاً با برگزاری کنفرانس‌ها و مذاکرات برداشته نخواهد شد و در کنار آن باید اقدام عملی نیز انجام گیرد، ادامه داد: با توجه به اینکه کشورهای غربی و عربستان سعودی با چراغ سبز آمریکا نیرو و سلاح در این کشور پیاده کرده‌اند، لذا اگر آمریکایی‌ها اعتقاد به حل مسئله سوریه دارند باید گام اول عملیاتی را خود آنها بردارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: آمریکا و غرب در گام اول باید تلاش کنند اقدام عملی در جهت خروج نیروهای نظامی از سوریه بردارند و در گام دوم نیز مانع از ارسال سلاح به این کشور گردند، در غیر این‌صورت حل این بحران به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود و برگزاری این نشست‌ها به غیر از آن که یک کار سیاسی و تبلیغاتی است خروجی دیگری نخواهد داشت.

آصفری با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انجام هر اقدامی در جهت حل مسئله سوریه اظهار داشت: با توجه به طرح عملیاتی ایران برای حل بحران سوریه و باتوجه به اینکه غرب به دنبال اجرای این طرح عملیاتی نیست لذا تلاش می‌کند مانع حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 شود چراکه طرح ایران مبتنی بر خروج نیروهای نظامی و جلوگیری از ارسال سلاح به این کشور است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.