سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترغیب واقفان به سمت ساخت مراکز آموزشی امری ضروری است

عضو فراکسیون وقف در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش وقف در کاهش فاصله طبقاتی و تقسیم و توزیع ثروت، گفت: انسان‌ها، براساس عمل خیر وقف خود، جاودانه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، افزود: زمانی که انسان از این دنیا رخت برمی‌بندد، تنها راه ادامه  مسیر خیرات و صواب برای او، وقف است.
 
پزشکیان، ادامه داد: بنابراین، وقف فرصتی معنوی برای جاودانه ماندن انسان به شمار می‌آید، لذا لازم است که انسان از این فرصت معنوی نهایت استفاده را ببرد.
 
عضو فراکسیون وقف در مجلس شورای اسلامی، به وقف در بخش‌های ساخت کتابخانه‌ها، مدارس و راه‌ها و پل‌ها اشاره و تصریح کرد: امروز نیاز بسیاری در عرصه آموزشی و پژوهشی برای وقف داریم و باید واقفان را به سمت، ساخت مراکز پژوهشی ترغیب کرد.
 
پزشکیان، به ضرورت صرف اموال موقوفه در مسیر نیات واقفان اشاره و اضافه کرد: باید مسئولان اوقاف و امور خیریه، طوری برنامه‌ریزی و مدیریت کنند، که هیچ‌کس، چه ارگان‌های دولتی و غیره، نتوانند، کاربری وقف را تغییر دهند.
 
وی تأکید کرد: وقف شکاف طبقاتی را کاهش داده و تقسیم ثروت در جامعه ایجاد می‌کند.
 
پزشکیان، با اشاره به اینکه، مجلس ضمن تصویب قوانین مورد نیاز سازمان اوقاف و امور خیریه باید، نظارت با متخلفان، در زمینه اموال موقوفه برخورد قاطع داشته باشند.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، توزیع ثروت ، ساخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.