سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوبخت در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد

پیش‌بینی بيش از 37 هزار ميليارد تومان براي خروج از رکود اقتصاد در بودجه

سخنگوي دولت گفت: در لايحه بودجه پيش‌بيني شده بيش از 37 هزار ميليارد تومان به صورت ريالي و بيش از 55 ميليارد دلار به صورت ارزي در اختيار اقتصاد ايران براي خروج از شرايط رکود قرار گيرد.

محمد‌باقر نوبخت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص نحوه‌ي افزايش فعاليت بخش خصوصي اظهار داشت: هم‌اکنون لايحه بودجه 93 در دستور کار مجلس قرار دارد که پس از تبديل شدن به قانون، براي اجرا نياز به مجريان توانايي دارد.
 
وي افزود: در اين لايحه پيش‌بيني شده بيش از 37 هزار ميليارد تومان به صورت ريالي و بيش از 55 ميليارد دلار به صورت ارزي در اختيار اقتصاد ايران براي خروج از شرايط رکود قرار گيرد.
 
نوبخت با بيان اينکه اين مبالغ عمدتا در کارهاي عمراني هزينه ‌خواهد شد، گفت: هم‌اکنون ما بايد عوامل اجرايي را براي اين فعاليت‌هاي عمراني تجهيز کنيم.
 
وي تصريح کرد: شوراي هماهنگي تشکلهاي مهندسي، صنفي و حرفه‌اي کشور که يک نهاد بسيار قوي در ايران است با معاونت برنامه‌ريزي سلسله جلساتي را داشته است که در دوره مسئوليت بنده دومين جلسه در جهت تعامل با اين تشکل به عنوان يک نهاد برگزار شد.
 
وي اظهار داشت: در اين جلسات هماهنگ کرديم تا با همکاري اين تشکل‌هاي غيردولتي در خصوص اجراي طرحهاي عمراني و خروج کشور از رکود که نزديک به دو سال است با آن دست و پنجه نرم مي‌کند اقداماتي انجام دهيم.
 
*ارائه تسهيلات به جوانان در بودجه 93 پيش‌بيني شده است
 
نوبخت در ادامه به اختصاص رديف بودجه براي جوانان در بودجه 93 اشاره کرد و افزود: رديف‌هاي بودجه به هيچ‌وجه براساس تفکيک جنسيت و يا گروه‌هاي سني مختلف تنظيم نمي‌شود.
 
وي تصريح کرد: اما اين مسئله حرف قابل قبولي‌ است که ما بايد براي جمعيت جوان کشور تسهيلات لازمي را ايجاد کنيم.
 
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ادامه داد: بخشي از اين تسهيلات که پرداختني است بايد از سوي بانکها انجام شود اما مابه‌التفاوت سودهايي که بايد به بانک‌ها پرداخت شود از سوي دولت تامين مي‌شود.
 
نوبخت اظهار داشت: خوشبختانه دولت با توجه به وجوهي که در اختيار دارد هم نسبت به اين تسهيلات و هم نسبت به پرداخت مابه‌التفاوتها در بودجه 93 پيش‌بيني لازم را داشته است.
 
وي در خصوص ميزان مبلغ اين تسهيلات افزود: اين مبلغ به صورت جمعي است يعني يک بخش به صورت وجوه نقدي و يک بخش هم به صورت تسهيلات عملياتي مي‌شود.
 
وي ادامه داد: زيرا اين مبلغ به ميزان تسهيلاتي که در نظام بانکي کشور وجود دارد متصل مي‌شود و هر مقداري که قابل حساب باشد، مي‌تواند مورد برخورداري قرار گيرد.
 
نوبخت همچنين در خصوص زمان ارائه لايحه هدفمندي يارانه‌ها تصريح کرد: به محض اينکه لايحه هدفمندي يارانه آماده شود به مجلس تقديم مي‌شود.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: لایحه ، بودجه ، قانون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.