سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

تولید ریل از طرح های ارزشمند برای سرمایه گذاری در ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تولید ریل رااز طرح های ارزشمند برای سرمایه گذاری در این واحد صنعتی دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، ˈاردشیر سعد محمدیˈ در همایش فرصت های سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار در افق سه ماهه و شش ماهه با بیان اینکه در ذوب آهن اصفهان طرح های بسیار جذاب و ارزشمندی برای سرمایه گذاری وجود دارد که در مدت یک سال می تواند سرمایه را بازگرداند، افزود: یکی از این طرح ها مربوط به تولید ریل است که براساس برنامه توسعه تا سال 1404 باید سالی هزار کیلومتر ریل جدید برای راه آهن احداث شود.

وی گفت: اکنون هر تن ریل قیمتی معادل 800 یورو دارد و به دلیل تولیدنشدن در داخل کشور مجبور به وارد کردن آن هستیم و این درحالیست که با 65 میلیون یورو می توانیم نورد تولید ریل در ذوب آهن احداث کنیم و شمش آن هم توسط این کارخانه تولید شود.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: در واقع این یک سرمایه گذاری کوتاه مدت و سود ده است که ریل را می توان به دو برابر قیمت محصولات ساختمانی فروخت و مانع خروج ارز نیز شد.
وی یکی دیگر از طرح های بسیار جذاب ذوب آهن برای سرمایه گذاری را طرح ترزیق پودر زغال در کوره بلند عنوان کرد و گفت: بیشتر کارخانه های کوره بلند در دنیا به این روش که موجب کاهش مصرف کک در کوره بلند می شود نیاز دارند .
سعد محمدی افزود: در شیوه کوره بلند 45 درصد قیمت تمام شده مربوط به کک است که با این روش 20 درصد مصرف آن کاهش می یابد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: کشورهای خلیج فارس سرمایه گذاری خوبی در امر ساخت و ساز می کنند و ما باید برای این بازارها برنامه داشته باشیم .
سعد محمدی به رونق بازار بورس بویژه سهام صنایع فولادی از جمله ذوب آهن اشاره کرد و گفت: این رونق نشان دهنده آینده ای بسیار مطلوب برای صنعت فولاد است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ایران گوهری برای سرمایه گذاری در بخش معدن است اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون سهم بخش مواد معدنی در تولید ناخالص ملی کمتر از یک درصد است،ادامه داد: در چین سالانه سه میلیارد و 600 میلیون تن زغال تولید می شود، درحالیکه در معادن سنگ کرمان، البرز شرقی شاهرود ،البرز مرکزی (زیر آب )، طبس و بخش های خصوصی در مجموع 870 هزار تن کنسانتره زغال تولید می شود.
وی اظهار کرد: در معادن گل گهر یک و دو با 10 میلیارد ریال سرمایه گذاری حدود 160 میلیون تن سنگ آهن اکتشاف شد که با قیمت کنونی سنگ آهن، سود هنگفتی را به همراه داشته است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: ظرفیت لازم برای تولید ثروت، رشد اشتغال، جلب انگیزه برای سرمایه گذاری و رشد تولید ناخالص ملی در ایران بسیار زیاد است که امیدواریم با هدف گذاری وسیاستگذاری مناسب این اهداف مهم محقق شود/س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.