سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت تاکید کرد

ضرورت دفاع توام از حقوق مصرف کننده و تولید کننده

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت: باید ساز و کار مناسب برای دفاع توام از حقوق مصرف کننده و تولید کننده برقرار کنیم و بپذیرم در این دفاع تضادی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،  یونس حسن سینکی صبح امروز در همایش مدیران سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها در کرمان اظهار کرد: تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از نوسانات قیمتی در بازرگانی داخلی بسیار مهم است؛ ما نباید برای مردم تصمیم بگیریم، باید ساز و کار را فراهم کنیم که مردم در شرایط مطلوب بازار خودشان تصمیم بگیرند.

وی افزود: خدمت به مردم، توسعه یافتگی کشور با اتکا به تولید داخل است. 

سینکی گفت: نظام کارآمد توزیع به معنی رساندن محصول مناسب در زمان و مکان مناسب به مصرف کننده است و نظام توزیعی که افزایش قیمت کالا، اتلاف منابع، کاهش قدرت خرید مصرف کننده و بروز نوسانات شدید در قیمت ها را داشته باشد کارآمد نیست.

سینکی تصریح کرد: کاهش فاصله مکانی موجود بین عرضه و تقاضا، کاهش زمانی بین خرید کالا و بهای کالا و حداقل نمودن قیمت یک کالا در زمان و مکان های متفاوت از جمله راهکارهای موفقیت می باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: رسیدگی و حل و فصل مسائل اصناف و نهادهای صنفی با تکیه بر قانون مندی های صنفی از دیگر اصولی است که باید در بازرگانی داخلی به آن توجه کنیم.

وی افزود: استانداردسازی کالاهای عرضه مصرف داخلی، دست یابی به جایگاه واقعی صنوف تولیدی و خدمات فنی در صادرات با تشکیل صنوف حرفه ای مربوطه، حرکت خوبی برای پیشرفت به سمت توسعه یافتگی است.

سینکی گفت: بازرگانی داخلی در حقیقت به عنوان نقطه تلاقی مردم با واقعیت های اقتصادی در حوزه اجتماعی است چون عملکرد اقتصادی در این بخش تجلی می یابد.

به گفته وی  محیط بازرگانی از مسائل اساسی بازرگانی هر کشور است و از رفتارها، ساختار، فرهنگ و سود و زیان حرفه ای خود شکل می گیرد و کسانی که کار می کنند باید این محیط را متناسب تغییر دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ما به عنوان دولت الزاما باید در نظام بازرگانی ایفای نقش کنیم، نظام بازرگانی به بازیگران و بازیگردانان این حوزه در ساختارسازی، سیاست گذاری، قانون مندی، رفتار عملیاتی و برنامه ریزی نظارت دارد.

وی اظهار کرد: ما نمی توانیم به جای مصرف کننده تصمیم بگیریم و فقط می توانیم در تغییر فرهنگ مصرف ارائه الگو کنیم، می توانیم با ایجاد مطلوبیت برای تولیدکننده و مصرف کننده محیط بازرگانی را ارتقا دهیم.

سینکی گفت: باید با درک درست و تکیه بر شاخص های اقتصادی طوری عمل کنیم که بهترین تاثیر را بر مردم داشته باشد.

وی با اشاره به نرخ ارز تصریح کرد: نمی توانیم در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها بدون توجه به این مولفه پیش برویم.

سینکی تصریح کرد: اولین مسئله ما در بازرگانی داخلی تامین کالاهای مورد نیاز مردم است و نباید تحت هیچ شرایطی در این امر خللی وارد شود؛ این در رفتارهای ساختاری و برنامه ای ما محقق است.

در این همایش پیام وزیر صنعت، معدن و تجارت قرائت شد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.