سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال ريسرچ ؛

فشارهای اقتصادي کابوس ميليون‌ها خانواده آمريکايي

فشارهاي اقتصادي به ميليون‌ها خانواده آمريکايي آسيب رسانده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ روز سه‌شنبه نوشت:
فشارهاي اقتصادي به ميليون‌ها خانواده آمريکايي آسيب رسانده است. فرصت کاري کافي براي همه وجود ندارد و بسياري از افرادي که کار مي‌کنند درآمد کافي براي گذران زندگي و تامين نيازهاي اوليه خانواده خود ندارند. ناتواني در پرداخت هزينه‌هاي برق و حامل‌هاي انرژي، ناتواني در تامين مواد غذايي مورد نياز براي خانواده و نگراني از بي سرپناه شدن، آرامش را از ميليون‌ها خانواده آمريکايي  گرفته است.

در يک دهه گذشته، صرف نظر از تلاش‌هاي سياستمداران، شرايط براي خانواده‌هاي آمريکايي به مرور زمان وخيم‌ شد. هزينه‌هاي زندگي افزايش و درآمدها کاهش يافت. حتي فکر کردن در مورد ادامه روند کنوني اقتصادي، براي مردم آمريکا وحشت‌آور است.

در ادامه 36 واقعيت در مورد مشکلات شديد اقتصادي در آمريکا و پيامدهاي ناخوشايند آن براي مردم درمانده اين کشور ذکر شده است:

1. طبق سرشماري‌هاي اخير ميزان پس‌انداز بيش از 40 درصد از مردم آمريکا تنها 500 دلار و يا کمتر است.

2. نتايج سرشماري ديگري نشان داد 28 درصد از مردم آمريکا هيچ پس‌اندازي براي شرايط اضطراري ندارند.

3. امروزه تعداد خانواده‌هايي که حساب بانکي ندارند در آمريکا به 10 ميليون مي‌رسد؛ اين آمار از سال 2009 تا کنون افزايش حدود يک ميليوني داشته است.

4. از آغاز رکود اقتصادي اخير آمار بي خانماني خانواده‌ها در شهر واشنگتن-- يکي از ثروتمندترين مناطق در کل کشور-- به 23 درصد افزايش يافته است.

5. تعداد آمريکايي‌هايي که زندگي خود را در فقر مي‌گذرانند در چهار سال گذشته حدود شش ميليون نفر افزايش يافته است.

6. ميانگين درآمد خانواده‌ها در چهار سال گذشته کاهش چشمگيري داشته و بيش از چهار هزار دلار کاهش يافته است.

7. حدود 62 درصد طبقه متوسط آمريکا اعلام کردند در يک سال گذشته مجبور به کاهش هزينه‌هاي خود شده‌اند.

8. طبق نظرسنجي مرکز تحقيقاتي «پيو/Pew»، 85 درصد طبقه متوسط در آمريکا اعلام کردند حفظ استانداردهاي زندگي براي يک خانواده متوسط نسبت به 10 سال پيش به شدت دشوارتر شده است.

9. امروزه در آمريکا 77 درصد مردم به سختي زندگي خود را با دستمزد ماهانه مي‌گذرانند.

10. در شرايط کنوني آمريکا بيش از 41 درصد از افرادي که در سن فعاليت هستند، بيکارند.

11. از ژانويه سال 2009 تا کنون تعداد نيروي کار در آمريکا 827 هزار نفر، و از سوي ديگر تعداد افراد بيکار برابر با هشت ميليون و 208 هزار نفر افزايش يافته و اين در حالي است که دولت آمريکا از کاهش ميزان بيکاري در اين کشور خبر مي‌دهد.

12. حدود 60 درصد از فرصت‌هاي شغلي که در دوران رکود اقتصادي اخير از بين رفتند مشاغلي با دستمزد متوسط بودند، اما 58 درصد از فرصت‌هاي شغلي که از آن زمان ايجاد شدند دستمزدهاي پاييني دارند.

13. امروزه از هر چهار فرد شاغل در آمريکا، دست کم يک نفر دستمزدي پايين‌تر از دستمزد سطح فقر تعيين شده از سوي دولت فدرال اين کشور دريافت مي‌کند.

14. در حال حاضر تعداد افرادي که در آمريکا در مشاغل با دستمزد پايين مشغول به کار هستند از همه ديگر کشورهاي صنعتي بزرگ، بيشتر است.

15. در شرايط کنوني کمتر از 25 درصد از فرصت‌هاي کاري موجو در آمريکا «کار مناسب» محسوب مي‌شود و اين آمار رو به کاهش است.

16. اکنون 20 ميليون و 200 هزار آمريکايي بيش از نيمي از درآمد خود را براي مسکن هزينه مي‌کنند که اين آمار 46 درصد از آمار سال 2001 بيشتر است.

17. به گزارش روزنامه يو اس آ تودي ، صورت‌حساب آب بسياري از آمريکايي‌ها طي 12 سال گذشته به سه برابر افزايش يافته است.

18. افزايش صورت‌حساب برق در آمريکا طي پنج سال گذشته با سرعتي بيش از سرعت ميزان کلي تورم افزايش داشته است.

19. در سال 1999، 64 و يک دهم درصد از آمريکايي‌ها از بيمه درماني بر مبناي اشتغال برخوردار بودند، اما امروزه اين آمار به 55 و يک دهم درصد کاهش يافته است.

20. افزايش هزينه‌هاي حق بيمه در سال 2011 از ميزان کلي تورم در اين سال بيشتر بود و اين هزينه‌ها بار ديگر در سال 2012 افزايش يافت.

21. طبق يک نظرسنجي که نتايج آن اخيرا منتشر شد، حدود 10 درصد از کارفرمايان در آمريکا قصد دارند پوشش خدمات درماني براي کارکنان را از کمتر از دو سال ديگر و در زمان تصويب قوانين جديد خدمات درماني، لغو کنند.

22. در سال 1983 حدود 95 درصد از آمريکايي‌هايي که دستمزد ثابت داشتند در ازاي هر يک دلار درآمد، 62 سنت بدهي داشتند. تا سال 2007 ميزان بدهي‌هاي هر نفر به يک دلار و 48 سنت در برابر هر يک دلار درآمد، افزايش يافت.

23. بدهي‌هاي رهن مسکن در آمريکا در حال حاضر نسبت به 20 سال پيش پنج برابر افزايش يافته است.

24. بدهي کلي مصرف کننده در آمريکا نسبت به سال 1971 برابر با 1700 درصد افزايش يافته است.

25. طبق گزارش‌هاي اخير، ميزان بدهي‌هاي دانشجوياني که در آمريکا وام دريافت کرده‌اند از يک تريليون دلار گذشته است.

26. حدود يک سوم از آمريکايي‌ها در شرايط کنوني توانايي پرداخت به موقع صورت‌حساب‌هاي خود را ندارند.

27. در حال حاضر حدود 25 ميليون بزرگسال آمريکايي با خانواده‌هاي خود در يک خانه زندگي مي‌کنند و توانايي زندگي مستقل را ندارند.

28. تعداد افرادي که آمادگي بازنشستگي در سن بازنشستگي را دارند در آمريکا کاهش يافته است و 70 درصد از طبقه متوسط آمريکا قصد دارند در سال‌هاي بازنشستگي نيز به کار کردن ادامه دهند و حتي 30 درصد از آنها قصد دارند دست کم تا 80 سالگي شاغل بمانند.

29. اقتصاد آمريکا در دوره اخير رکود اقتصادي بيش از 220 هزار شرکت تجاري کوچک را از دست داده است.

30. در سال 2010 ميزان مشاغلي که در تجارت‌هاي جديد در آمريکا ايجاد شد به سختي با نيمي از فرصت‌هاي شغلي ايجاد شده در سال 200 برابري مي‌کرد.

31. نزديک به 57 درصد از همه کودکان آمريکايي در خانه‌هاي زندگي مي‌کنند که دستمزد خانواده‌هاي آنها بسيار اندک و يا حتي زير خط فقر است.

32. در شرايط کنوني آمريکا حدود 100 ميليون آمريکايي فقير و يا تقريبا فقير محسوب مي‌شوند.

33. ماه اکتبر سال 2008، 30 ميليون و 800 هزار آمريکايي براي دريافت کمک‌ هزينه مواد غذايي ثبت نام کرده بودند. اين آمار امروز به 46 ميليون و 700 هزار نفر افزايش يافته است.

34. به طور تقريبي از هر چهار کودک در آمريکا يک کودک در برنامه کمک‌هاي غذايي جاي مي‌گيرد.

35. در حال حاضر بيش از 100 ميليون آمريکايي دست کم در يکي از برنامه‌هاي خدمات اجتماعي دولت ثبت نام کرده‌اند؛ اين آمار افراد خواهان دريافت خدمات درماني و امنيت اجتماعي را در بر نمي‌گيرد.

36. به گزارش اداره ماليات آمريکا، در حال حاضر در 49 درصد از خانوارهاي آمريکايي دست کم يک نفر از دولت کمک هزينه مالي دريافت مي‌کند. در سال 1983 اين آمار از 30 درصد خانوارها کمتر بود.

آنچه که شرايط را وحشت‌‌آورتر مي‌کند اين است که بسياري از پناهگاه‌هاي بي‌خانمانان و بانک‌هاي غذايي در آمريکا اکنون خارج از ظرفيت خود خدمات ارائه مي‌کنند و توانايي پذيرش افراد بيشتر را ندارند.

در اين حال، شرايط اقتصادي آمريکا همچنان رو به وخامت است. شرکت «دوپونت/DuPont» اخيرا اعلام کرد هزار و 500 نفر از نيروي کار خود را تعديل مي‌کند و اين در حالي است که اخبار اينچنيني تقريبا به طور روزانه از شرکت‌هاي بزرگ شنيده مي‌شود. اين مسئله که شرايط در زمان فروپاشي کامل اقتصادي تا چه اندازه مي‌تواند وخيم شود، حتي قابل تصور نيست.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.