سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حضور ایران در تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ امری اجتناب‌ناپذیر است

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در تصمیم‌سازی‌های منطقه‌ای امری اجتناب ناپذیر است، گفت: آمریکا باید بداند که معادلات سیاسی منطقه بدون حضور ایران به نتیجه نخواهد رسید و این حقیقتی است که باید از سوی مدعیان قدرت در جهان پذیرفته شود.

"سامان نیازی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره لزوم حضور ایران در نشست ژنو2 اظهارداشت: حضور جمهوری اسلامی ایران در تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای امری اجتناب ناپذیر است،‌ اما چنانچه به نظر می‌رسد اکثر کشورهای دعوت شده در این جلسه صرفا حضوری سیاسی، نمادین و توسعه طلبانه دارند.
 
وی با انتقاد از اینکه نشست ژنو1 بدون حضور مسئولان سوری برگزار شد، افزود: نشست‌های اینچنینی که بیشتر جنبه فرمایشی دارند نمی‌توانند راه حل مناسبی را برای رفع مشکل مردم سوریه داشته باشند.
 
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی مطرح کرد: در نشست ژنو 2 باید بدون پیش شرط از کشورهای اثرگذاری مانند جمهوری اسلامی دعوت شود، چرا که حتی کشورهای غربی به خصوص آمریکا نیز به خوبی پذیرفته‌اند که ایران به عنوان ابرقدرت خاورمیانه نقش تعیین کننده‌ای در معادلات منطقه دارد، اما با رفتارهای منفعت‌طلبانه خود نمی‌خواهند این حقیقت گویا را بپذیرند.
 
نیازی با توجه به اینکه اقتدار ایران حقیقتی تلخ برای آمریکا است، تصریح کرد: آمریکا باید بداند که معادلات سیاسی منطقه بدون حضور ایران به نتیجه نخواهد رسید و این حقیقتی است که باید از سوی مدعیان قدرت در جهان پذیرفته شود.

وی به اوضاع و احوال سوریه اشاره و بیان کرد: امروزه دولت و ارتش سوریه در راس قدرت است و روز به روز نیز مواضع معارضین با شکست روبرو شده و تعداد کثیری از آنان به هلاکت می‌رسند، ما نیز معتقدیم که مردم پشتوانه اصلی پایداری حکومت در سوریه هستند.
 
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با تاکید براینکه برگزاری نشست‌هایی با ژست سیاسی و خنده‌های تلخ تنها وقت تلف کردن است، خاطرنشان کرد: توصیه جوانان انقلابی و پیرو خط امام(ره) به کشورهای غربی این است که خود را به نادانی و جهالت نزنند و اگر می‌خواهند در نشست‌های دیپلماتیک خود به نتیجه برسند، حقیقت‌ اقتدار و اثرگذاری جمهوری اسلامی را کتمان نکنند.  
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.