سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

پشت کردن به ولایت عاقبتی جز کشته شدن ولی زمان ندارد

امام جمعه مشهد با بیان این که درس اربعین این است که پشت کردن به ولایت نتیجه ای جز کشته شدن ولی زمان ندارد، گفت: تمام جریان عزاداری بر حسین(ع) مقدمه بصیرت‌افزایی ما در مورد ولایت و نقش آن است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در جمع زائران و مجاوران امام رضا(ع)، افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که ائمه اطهار(ع) اصرار بر زنده نگه داشتن یاد اربعین دارند این است که مردم بدانند در این مدت 40 روزه چه بر سر ائمه آمده است.

وی با اشاره به اینکه در این 40 روز دو جریان مقاومت اهل بیت(ع) و قساوت دشمنان در مقابل یکدیگر صف آرایی کردند عنوان کرد: جنایات این 40 روز در تاریخ بی سابقه است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: درس اربعین این است که اگر برای فرار از فشار اقتصادی و تحریم به ولی‌زمانت پشت کردی، دشمن تو را در شرایطی قرار می‌دهد که مجبور به براندازی نظام شوی.

وی با بیان این که مردم کوفه برای فرار از گزینه نظامی و تحریمِ یزید، به این نتیجه رسیدند که باید امام را بکشند، ادامه داد: مردم بدانید اگر قرار باشد برای توسعه اقتصادی خود، برای فرار از مشکلات اقتصادی و برای داشتن یک زندگی راحت با دشمنان خداوند دست بدهید، دشمنان به این موضوع راضی نمی‌شوند، همچنان که در جریان شهادت امام حسین(ع) مردم کوفه از ترس از یزید و فشار اقتصادی او به آنها و گزینه نظامی مردم برای راضی نگه داشتن یزید به جنگ حسین(ع) رفتند، همان حسینی که 12 هزار نامه برای او نوشتند و او را دعوت کردند، اما برای فرار از مشکلات اقتصادی سر او را قطع کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مردم کوفه به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهند از گزینه نظامی یزید به دور باشند و مشکل معیشتی بر آنها تحمیل نشود باید حسین(ع) را بکشند.

وی اضافه کرد: امروز دنیای کفر از اسلام سیلی خورده و دشمنان اسلام به این راضی نمی‌شوند که ما با اسرائیل بسازیم یا موشک نداشته باشیم، دشمن با عقب‌نشینی ما به دنبال این می‌رود که اسلام را و ولایت را به دست خود ما براندازی کند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: پشت کردن به ولایت عاقبتی جز کشته شدن ولی زمان ندارد و این درس اربعین است.

وی تصریح کرد: دختر امام حسین(ع) را در این چهل روز شلاق زدند اما هرگز نگفت نزنید، آنها این طور دشمن را خفیف کردند. تو چه طور در برابر یک تحریم جا زده‌ای، امام حسین مگر دیگر چه طور باید به ما درس مقاومت بدهد، حسین(ع) فرزند چهارساله‌اش را زیر ضربات شلاق دشمن قرار داده تا به من و تو درس مقاومت در برابر دشمن بدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با محوریت قرار دادن مقوله ولایت به عنوان یک اصل اساسی بیان کرد: ولایت ملاک و میزانی است که اگر از آن دست کشیده شود، حتی مسلمانان نیز همسو با کفار می‌شوند.

علم الهدی با اشاره به فتنه سال 88 به عنوان شاهدی بر همدستی با جریان نفاق گفت: اگر از مسیر ولایت جریانی دور شود، نتیجه بارز آن همدستی با یهود و نفاق است.

وی با اشاره به اهمیت عزاداری حسینی بیان کرد: تمام جریان عزاداری بر حسین(ع) مقدمه بصیرت‌افزایی ما در مورد ولایت و نقش آن است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: درس اربعین این است که پشت کردن به ولایت نتیجه ای جز کشته شدن ولی زمان ندارد و امروز که دنیای کفر از دنیای اسلام سیلی خورده، عقب نشینی دشمن را به سمت براندازی اسلام و ولایت می‌برد./س

برچسب ها: ولایت ، نقش ، زمان ، کنونی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.