سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استخراج نزديك به چهارميليون تن انواع مواد معدني

رئیس صنعت ، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت : نزديك به چهار میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری استخراج شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران (شاتا)؛‌ «رحمن كرمي » با اعلام اين خبر، افزود : استخراج   اين مواد معدنی 120میلیارد ریال برای معدنچیان چهارمحالی درآمدزايي داشته است.

وي در ادامه افزود:‌ این مواد معدنی شامل خاک نسوز ، بوکسیت ، آرژیلت ، سیلیس ، سنگ لاشه ، آلوویوم ، مواد اولیه سیمان ، مرمریت ، آهک نما و تزیئنی است، كه علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور به کشورهای خارجی نیز صادر شده است.

كرمي  با اشاره به اینکه این مقدار مواد معدنی از 166 معدن فعال این استان استخراج شده است ، افزود : ‌چین و مالزی مهمترین بازارهای هدف صادراتی مواد معدنی این استان هستند.
وی اضافه کرد : مواد معدنی این استان در صنایع فولاد ، ذوب آهن ، آلومینیم ، صنایع نسوز و ساینده‌ها ، تولید گچ ، شن و ماسه ، صنایع سیمان و تهیه آجرهای شاموتی کاربرد ویژه‌ای دارند.

رئیس صنعت ، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری يادآور شد : معادن استان چهارمحال و بختیاری با سرمایه گذاری 545 میلیارد ریال ایجاد شده اند و زمینه اشتغال بیش از هزار و 450 نفر را فراهم کرده اند.

گفتني است: در حال حاضر 166 معدن با ظرفیت تولید افزون بر 9 و نیم میلیون تن انواع مواد معدنی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.