سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

پژوهش برای راهیابی به عمق نهضت حسینی

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا گفت: راهیابی به عمق نهضت امام حسین(ع) در حوزه تولید و اخلاق نیاز به پژوهش دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی در نشست مشترک پژوهشی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان افزود: پژوهش روند هوشمندانه و سامان‌مند در حیطه علمی است که موجب شناخت درست یک رخداد و پدیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش در کنار یکدیگر به کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: ارزش کلمه تحقیق به قدری بالا است که با پژوهش نمی‌توان مقصود را رساند زیرا در تحقیق انسان تا زمانی به حقیقت نرسد دست از آن بر نمی‌دارد.

مدیر حوزه علمیه و مدرسه آموزش عالی امام حسن عسگری(ع) آمل با تاکید بر اینکه آنچه در تحقیق مدنظر قرار می‌گیرد عمیق‌تر و وسیع‌تر از پژوهش است، اما پژوهش نیز مادر و بنیاد دانش است، گفت: هر چه پژوهش‌ عمیق‌تر باشد دانشی که بر آن استوار است نیز پایدارتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام جوادی آملی با بیان اینکه پژوهش به دو دسته بنیادین و کاربردی تقسیم می‌شود و پژوهش‌ها تا زمانی که مستند به امور بنیادین نباشد اثرگذار نیست، اظهار داشت: در غرب به فلسفه بیشتر از پژوهش اهمیت می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه علوم از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و بسیاری از اختلاف‌های سیاسی و اجتماعی نیز به این دلیل رخ می‌دهد که از منظرهای مختلفی نگریسته می‌شود، افزود: زمانی که نتوانیم این منظرها را مدیریت کنیم زمینه این اختلافات سیاسی و اجتماعی وجود خواهد داشت.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به اینکه اگر یک نگاه منظومه‌ای نداشته باشیم و آن را مدیریت نکنیم نمی‌توانیم پژوهش‌های زیربنایی انجام دهیم، گفت: در جامعه ما هر پژوهشی رخ نمی‌دهد بنابراین برای این رخداد باید تلاش کرد./س
/انتهای پیام
برچسب ها: عمق ، نهضت ، امام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.