سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی صورت گرفت؛

موافقت نمایندگان با اصلاحات شورای نگهبان در اصلاح ماده 3 اصل 44 قانون اساسی

نمایندگان مجلس با اصلاحات شورای نگهبان دراصلاح ماده 3 اصل 44 قانون اساسی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس به اصلاحات طرح اصلاح تبصره بند الف ماده 3 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و الحاق دو تبصره به آن که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود رای موافق دادند.  
 
این اصلاحات در تبصره 5 و تبصره 7 ماده واحده این طرح صورت گرفت.  
 
تبصره 5 می‌گوید: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و واحدهای تابعه استانی آن به عنوان سازمان توسعه‌ای تعیین می‌شود و امور حاکمیتی آن‌ها مشمول واگذاری نمی‌باشد.  
 
جهت تامین نظر شورای نگهبان عبارت تفکیک وظایف حاکمیتی و غیرحاکمیتی و ساختار واحدهای تابعه استانی و سازمان براساس مواد قانون اجرای کلی اصل 44 قانون اساسی و قانون مدیریت خدمات کشوری صورت می‌گیرد به انتهای این تبصره اضافه شد.
 
هم چنین در این تبصره عبارت تفکیک وظایف حاکمیتی و ساختار واحدهای تابعه استانی سازمان درج و هم چنین عبارت تعیین می‌شود که حذف می‌شود.
 
وکلای ملت با 184 رای موافق،‌2رای مخالف،‌12 رای ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر به این اصلاح رای مثبت دادند.  
 
هم چنین تبصره 7 این طرح بدین شرح اصلاح شد: سرمایه گذاری و مشارکت سازمان‌های توسعه‌ای کشور در فعالیت‌های موضوع گروه دو ماده این قانون و در چارچوب قانون تاسیس و اساسنامه آن‌ سازمان‌ها با رعاییت سقف تعیین شده در مورد سهم بازار موضوع تبصره 1 بند ب ماده 3 مجاز است مشروط به این که موارد مشارکت و سرمایه گذاری در گروه دو باشد و مازاد بر سقف تعیین شده برای فعالیت‌های این گروه حداکثر ظرف سه سال از شروع بهره برداری واگذاری شود.  
 
سهام سهم الشرکه و حق تقدم سازمان‌ها در بنگاه‌های موضوع گروه‌های 1 و 2 تا هنگامی که واگذار نشده توسط سازمان اداره می‌شود وجوه حاصل از واگذاری‌ها با رعایت مفاد بند د سیاست‌های کلی واگذاری اصل 44 قانون اساسی و ماده 29 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به خزانه واریز می‌شود و 70 درصد در اختیار سازمان‌های فوق قرار می‌گیرد.  
 
بهارستان نشینان با 187 رای موافق، ‌1 رای مخالف و 8 رای ممتع از مجموع 224 نماینده حاضر با نظر شورای نگهبان در این تبصره موافقت کردند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مجلس ، صحن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.